تعقیب خاموش اتوبوس افیونی قاچاقچیان از بندرعباس تا آبادان+عکس متهمان و جاساز مواد

به گزارش رکنا، چندی پیش ماموران پلیس Police مبارزه با مواد مخدر Drugs شهر آبادان با اقدامات فنی و پلیسی در جریان انتقال مواد مخدر و کالای قاچاق Contraband با اتوبوس مسافربری قرار گرفتند و در این مرحله سرهنگ محسن تقی زاده فرمانده انتظامی آبادان دستور داد تا تیم ویژه ای برای دستگیری این باند قاچاق مواد مخدر وارد عمل شوند.

تجسس های پلیسی به صورت ویژه کلید زده شد و ماموران پلیس با ردیابی های فنی روز شنبه 6 آذر ماه موفق به شناسایی اتوبوس مسافربری در شهر بندرعباس شدند و اتوبوس ولوو را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

ردیابی ها ادامه داشت تا اینکه اتوبوس مسافربری در بندلنگه برای استراحت مسافران توقف کرد و زمانیکه مسافران برای خواندن نماز  و استراحت از خودرو پیاده شده بودند پژو 405 نقره ای رنگی در کنار اتوبوس توقف کرد و بسته های بزرگی را تحویل راننده اتوبوس قرار داد و به سرعت از محل دور شد.

در این مرحله تیمی از ماموران به تعقیب خودروی پژو رفته و تیم دیگری حرکات راننده اتوبوس را به زیر نظر قرار داشت تا اینکه اتوبوس به سمت شهر آبادان حرکت کرد.

photo_2016-11-27_16-23-31

اتوبوس مسافربری در ترمینال بیرون شهر آبادان توقف کرد و ماموران پس از پیاده شدن مسافران برای دستگیری صاحب، راننده و شاگرد اتوبوس وارد عمل شدند.

ماموران پس از دستگیری 3 متهم پرونده قاچاق مواد کالای قاچاق و مواد مخدر اقدام به بررسی اتوبوس مسافربری کردند و پس از 4 ساعت عملیات فنی موفق به کشف 57 کیلو مواد مخدر تریاک و 2500 باکس سیگار قاچاق که در سقف و کف اتوبوس جاسازی شده بود، شدند.

در این مرحله ماموران راننده پژو نقره ای رنگ که مواد مخدر  در محل قرار تحویل قاچاقچیان داده بود را دستگیر کردند.

photo_2016-11-27_16-23-49

شاگرد اتوبوس به ماموران گفت: سال گذشته در شهر بندرعباس با مردی که حسین نام دارد آشنا شدم و قرار شد هر چند وقت یکبار سیگارهای قاچاق را به یکی از دوستانش به نام صالح در منطقه ذوالفقاری شهر آبادان تحویل دهم.

وی افزود: پس از گذشت مدتی که سیگارها را قاچاق می کردم حسین با پیشنهاد 5 میلیونی مرا وسوسه کرد تا 59 کیلو تریاک را به منطقه صالح آباد انتقال دهم اما در شهر بوشهر پلیس به من شک کرد و محل جاسازی شده مواد مخدر در اتوبوس لو رفت که به همین خاطر چند ماه به زندان Prison رفتم تا اینکه توانستم با قرار وثیقه از زندان آزاد شوم.

پسر جوان افزود: پس از آزادی Freedom حسین دوباره به سراغم آمد با پیشنهاد پول بیشتر خواست تا مواد مخدر و سیگارها را در بندر لنگه تحویل بگیریم که پس از رساندن 60 کیلو تریاک و سیگارها در آبادان پول را دریافت کردیم.

پس از آن شب گذشته حسین با من تماس گرفت و درمورد انتقال 57 کیلو تریاک و 2500 باکس سیگار قاچاق حرف زد که محموله سیگار را در بندرعباس بار زدیم و در بندرلنگه نیز خودروی پژویی 57 کیلو تریاک را تحویل ما داد که در شهر آبادان دستگیر شدیم.

شاگرد راننده اتوبوس در ادامه گفت: دراین ماجراها راننده و صاحب اتوبوس از نقشه قاچاق مواد مخدر با اطلاع بودند که 9 میلیون تومان سهم آنها بود.

سرهنگ تقی زاده با اعلام این خبر به رکناگفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهر آبادان با اقدامات فنی موفق به دستگیر حسین و مرد تحویل گیرنده مواد مخدر که صالح نام دارد، شدند.

وی افزود: در این عملیات پلیسی، ماموران از چندی پیش همه افراد این باند را شناسایی کرده بودند و همه حرکات آنها را به صورت نامحسوس زیر نظر داشتند تا اینکه عصر شنبه همه اعضای این باند در چند تیم عملیاتی دستگیر شدند.

بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار مقام قضایی قرار گرفته شده اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

photo_2016-11-27_16-23-25

 

علی رنجکش

 

 

کدخبر: 231148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟