از کلاهبرداری در بیمارستان تا فروپاشی باند سرقت خودروهای مدل بالا+فیلم و تصاویر
حجم ویدیو: 23.29M | مدت زمان ویدیو: 00:01:58

به گزارش خبرنگار رکنا، سردار کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص دستگیری باند شش نفره سرقت Stealing خودرو گفت: این باند اقدام به سرقت خودروهای مدل بالا مانند زانتیا، پژو، سمند و ماکسیما می کردند.

فروپاشی باند سرقت خودروهای مدل بالا 
فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه افزود: شگرد این باند به این صورت بود که آن ها خودروهای مدل بالا را سرقت می کردند و از قبل که خودروهای تصادفی و از رده خارجی را که خریداری کرده بودند، پلاک این خودروها را با خودروهای مسروقه جایگزین می کردند، همین طور شماره موتورهای این خودروها را با تجهیزاتی که در اختیار داشتندتغییر می دادند و نهایتا این خودروها را به فروش می رساندند که در این راستا 20 دستگاه انواع خودروهای مدل بالا کشف و ضبط شد.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه خودروهای مدل بالا از قیمت بالایی برخوردار هستند قطعا ارزش ریالی خودروهای کشف شده بالای میلیارد است، ضمن اینکه در این راستا شش نفر دستگیر شدند که این ها دو نفرشان دارای سوابق کیفری هستند.

فروپاشی باند سرقت منازل
کامرانی صالح در خصوص دستگیری دو باند دیگر که در قالب باندهای دو نفره فعالیت می کردند گفت: این افراد که دارای سابقه کیفری هستند اقدام به سرقت منازل می کردند و تعداد قابل توجهی از لوازم منزل شامل تلویزیون، طلا، جواهرات و تابلوهای با ارزشی را سرقت کرده بودند و برخی از آن ها را به فروش رسانده بودند.
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه تمامی سرقت هایی که توسط این افراد انجام شده بود کشف و مالباختگان شناسایی شدند اظهار کرد: این اموال با هماهنگی قضائی در اختیار صاحبشان قرار گرفت.

فروپاشی باند سرقت لوازم داخل خودرو
وی در خصوص باند دو نفره سرقت لوازم داخل خودرو خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری هایی که انجام شده بیش از 50 فقره سرقت لوازم داخل خودرو از این افراد کشف و ضبط شده است.

کلاهبرداری به شیوه جایزه بردن

کامرانی صالح در خصوص باند دیگری که اقدام به کلاهبرداری می کرد تشریح کرد: با توجه به شگردهای مختلفی که داشتند با افراد تماس می گرفتند و ادعا می کردند که فردی که با وی تماس گرفته اند، برنده جایزه ای شده است و با شگردهای گوناگون فرد قربانی را پای عابربانک ها می آوردند و اقدام به تخلیه حساب های بانکی این افراد می کردند که در این راستا بیش از میلیاردها تومان را اخاذی کرده بودند که شناسائی شدند، این باند سه عضو داشت.
فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: از مردم عزیز استدعا داریم که به هیچ وجه تحت تاثیر تبلیغات این افراد قرار نگیرند. زیرا این افراد با شگردهای خاص به فرد القا می کنند که واقعا جایزه ای برنده شده است اما در حقیقت این گونه نیست.
وی افزود: در خصوص سارقان خودرو، نیاز اساسی این است که هم خودروسازان به مسائل ایمنی توجه داشته باشند و هم مالکان خودرو به موضوعات ایمنی خودرو توجه کنند و از وسایل بازدارنده استفاده کنند.

دستگیری کلاهبردار در قالب مشاور املاک
کامرانی صالح در خصوص کلاهبرداری و پیش فروش املاک در منطقه عظیمیه استان البرز گفت: افرادی تحت عنوان مشاورین املاک مغازه ای را اجاره کرده بودند و اقدام به اخذ پول در قالب رهن و اجاره می کردند و افراد بدون مشاهده محل و نوشتن قرارداد مبالغی را در اختیار کلاهبرداران قرار داده بودند که یکی از این افراد پس از گرفتن این مبالغ متواری شده بود که همکاران نیروی انتظامی در استان خوزستان با شگردهای مختلف این فرد را دستگیر کردند.

کلاهبرداری در بیمارستان
فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: در یکی از بیمارستان ها تحت عنوان صندوق وام توسط یکی از کارمندان خانوم از سایر همکاران مبالغی را دریافت می شودو پس از اینکه بیش از دو میلیارد ریال پول جمع می شود، این خانوم متواری شده و پس از یک سال تلاش و کوششی که توسط پلیس Police انجام شد در یکی از شهرهای شمالی دستگیر شد و به جرمش اعتراف کرد. 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 231296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟