کشف محموله عجیب در ایستگاه راه آهن تهران

به گزارش رکنا، سردار علیرضا اکبرشاهی، فرمانده پلیس Police راه آهن کشور بااشاره به کشف محموله کالای قاچاق Contraband به ارزش دو میلیارد و هشتاد میلیون ریال در ایستگاه راه‌آهن تهران، گفت: این محموله که از جنوب کشور و در پوشش محموله پستی ارسال شده بود، هیچ‌گونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی به همراه نداشت و همین موضوع، همکاران ما را برآن داشت تا نسبت به بررسی‌های بیشتر اقدام کنند.
فرمانده پلیس راه‌آهن کشور بیان کرد: کالاهای توقیف شده که طبق قانون Law جدید نزدیک به 10 میلیارد ریال جریمه خواهد داشت، هم‌اکنون در اختیار پلیس راه‌آهن قرار دارد تا تحقیقات تکمیلی در این زمینه انجام گرفته و موضوع به طور کامل روشن شود.
وی اشاره کرد: محموله قاچاق کشف شده شامل پوشاک، کفش، گوشی تلفن، کولر گازی و ... است.
اکبرشاهی همچنین با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده توسط پلیس راه‌آهن از ابتدای سال تا کنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 84 درصد افزایش داشته است، تحقق این مهم را نشان‌دهنده عزم راسخ نیروی انتظامی و پلیس راه‌آهن در مبارزه با قاچاق کالا دانست.
فرمانده پلیس راه آهن کشور با تاکید بر اینکه اقدامات پلیس راه‌آهن در مبارزه با قاچاق کالا، پیرو فرمان و تدابیر مقام معظم رهبری در راستای مبارزه جدی با قاچاق و تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است، خاطرنشان کرد: راهبرد آغازین پلیس راه‌آهن در این حوزه تشدید اقدامات کنترلی در مبادی ورودی و خروجی بوده، به طوری که خروج کلیه کالاها از انبار توشه راه‌آهن، بدون استثنا، زیر نظارت مستقیم پلیس راه‌آهن است.
وی حضور و بازرسی مستمر از انبار توشه راه‌آهن، توجیه و آموزش کارکنان پلیس راه‌آهن با آخرین قوانین و مقررات گمرکی و... را از دیگر اقدامات و راهبردهای کلان پلیس راه‌آهن در مبارزه با قاچاق برشمرد.
سرهنگ امیر پیروی، فرمانده پلیس راه‌آهن تهران نیز درباره مقوله قاچاق از طریق مرسولات پستی، با اشاره به اینکه بخشی از شبکه پست کشور امروزه در اختیار دفترهای خصوصی، قرار دارد، گفت: در صورت حضور افراد سودجو در این حوزه امکان سو استفاده فراهم است، بنابر این نظارت مسئولان مربوطه در این زمینه باید تشدید شود.
این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه بخش بزرگی از ترابری بار و به ویژه انتقال مرسولات پستی به وسیله شبکه راه‌آهن انجام می‌گیرد، تصریح کرد: پلیس راه‌آهن در این عرصه کاملا هوشیار بوده و آماده هرگونه همکاری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با نهادهای مربوط در این حوزه است.
وی تقویت و گسترش حوزه نظارت بر دفاتر پستی و آموزش بیشتر کارکنان دفاتر پستی در مورد فرایند ورود کالاهای قاچاق و یا خارجی به کشور و تحویل آن ها به پست را از جمله موارد لازم برای مبارزه با قاچاق برشمرد.
پیروی گفت: شایسته است این آموزش‌ها به ویژه درباره کارکنان جوان و جدیدالورود با جدیت بیشتری پیگیری شود البته این تاکیدات اساسا از این رو است که، شبکه پست ناخواسته در خدمت مقاصد افراد سودجو قرار نگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 231309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟