به گزارش رکنا، سه جوانی که دستگاه قضائی رژیم سعودی آن ها را به اعدام execution محکوم کرده، به تیراندازی به سوی خودروهای نیروهای امنیتی متهم شده‌اند. 
پایگاه اینترنتی العهد لبنان با اشاره به این مطلب، افزود: در ادامه ارعاب مستمر در حق اهالی منطقه القطیف، دادگاه کیفری در ریاض حکم اولیه اعدام سه نفر از اهالی این منطقه را صادر کرده است. این دادگاه همچنین یک نفر دیگر را به دوازده سال حبس محکوم کرد.
دادگاه این چهار نفر را به شورش مسلحانه ضد حکومت و تیراندازی به سوی گشتی‌های امنیتی متهم کرد. این اتهام به همه فعالانی که در اعتراضات شرکت می کنند زده می شود. براساس اطلاعات به دست آمده محکومین به اعدام عبدالله عادل عوجان، محمد خاتم و جابر زهیر المرهون هستند.
دادگاه این سه جوان را به شورش مسلحانه و تیراندازی به سوی یک دستگاه خودروی گشتی امنیتی و ساختمان زندان Prison محکوم و اعلام کرد آن ها مرتکب نوعی محاربه و فساد در زمین شده اند. جوان چهارم به اتهام مشارکت در عملیات تیراندازی به سوی چند خودروی گشتی و ساختمان های دولتی، دریافت اسلحه از طریق دریا و قاچاق Contraband آن و مخفی کردن یکی از افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی به دوازده سال زندان محکوم شده است. این جوان همچنین به مدت دوازده سال ممنوع الخروج شده است.
حکومت سعودی از زمانی که اوایل امسال، جنایت Crime اعدام گروهی را مرتکب شد صدور حکم‌های اعدام را افزایش داده است. شیخ نمر باقر النمر و شمار دیگری از فعالان در منطقه قطیف از جمله اعدامی‌ها بودند.
براساس گزارش سازمان اروپایی حقوق بشر پنجاه و هفت نفر از بازداشت شدگان در عربستان سعودی با خطر اعدام روبرو هستند که بیست و پنج نفرشان از جوانان منطقه الشرقیه هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 231492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟