دردسر اینستاگرام قلابی یک دانشگاه

سرهنگ سیدمجتبی اشرفی  فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت:نماینده حقوقی یکی از دانشگاه های شاهرود با حضور در پلیس Police فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) این شهرستان، از طراح ناشناس یک صفحه مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام شکایت کرد.

وی افزود: متهم با ایجاد این صفحه به نام دانشگاه، ‌در مدت 2 سال اخیر بالغ بر هفت هزار نفر را عضو این صفحه اینستاگرامی کرده و این عضوگیری همچنان ادامه دارد.

سرهنگ اشرفی گفت: مدیر این صفحه و متهم اصلی، تنها با افرادی که مورد شناسایی کامل وی بودند، ارتباط خصوصی برقرار می کرد و از همین رو هیچ اطلاعات مشخصی از وی در دست نبود.

این مسوول انتظامی، به هماهنگی های قضائی و آغاز تحقیقات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا اشاره و خاطرنشان کرد: متهم با دریافت عکس و اطلاعات شخصی دانشجویان و ذخیره آنها در فضای خصوصی اینستاگرام، به دنبال کلاهبرداری و سوء استفاده از این اطلاعات در آینده بود.

سرهنگ اشرفی، از شناسایی کامل متهم که از دانشجویان همان دانشگاه بود اشاره و اضافه کرد: وی به پلیس فتا شاهرود احضار و بازجویی شد.

وی، از انکار متهم و اظهارات ضد و نقیض وی خبر داد و افزود: این دانشجو 22 ساله در نهایت با مشاهده اسناد و مدارک پلیس، لب به اعتراف گشود.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود، از مسدود شدن این صفحه مجازی و تکمیل پرونده و معرفی متهم به دادسرا خبر داد و گفت: عضویت بیش از هفت هزار نفر در این صفحه اینستاگرامی علاوه بر ایجاد زمینه کلاهبرداری و مزاحمت از سوی گردانندگان اصلی آن، فضای نامناسبی ایجاد کرده بود که به ارتباطات نادرست و غیراخلاقی اعضا می انجامید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 231736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟