قوه قضائیه مفسدین اقتصادی و نفوذی ها را پای میز محاکمه می کشاند/ بالاترین مقامات مورد بازخواست قرار گرفتند

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه امروز (سه شنبه) به مناسبت روز دانشجو به منظور پاسخ به پرسش های دانشجویان حاضر شد.

وی با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: 16 آذر چه خصوصیتی دارد که باید آن را گرامی بداریم، بسیاری از دانشجویان ما در صحنه های مختلف به شهادت رسیدند اما چرا ما 16 آذر را گرامی می داریم ؟ 16 آذر نماد مقابله با ظلم و استکبار و در یک کلمه خواستن عدالت است .

وی افزود:این امر به یک زمان باز نمی گردد و مبارزه با ظلم و استکبار باید همیشه ادامه داشته باشد، مبارزه با ظلم چیزی نیست که در یک مقطع مفید و در یک مقطع دیگر غیر مفید باشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: 16 آذر را برای این گرامی می داریم که دانشجویان ما نباید فراموش کنند و امروز دانشجوی انقلابی و حق جو و بصیر ما می تواند بسیاری از مفاسد و مظالم انسانی را جلوگیری کند و در مقابل هر نوع بی عدالتی که مانند گذشته فریادش بلند بود باز هم فریاد بزند.

وی افزود: ما غیر از این از دانشجو انتظار نداریم که در مقابل بی عدالتی و سلطه ها ایستادگی کند.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: امروز دشمن ما روی دو چیز سرمایه گذاری می کند، اول نفوذ بر تصمیم مدیران و دوم تخریب روحیه انقلابی همه مردم به ویژه جوانان ما، اگر به میدان آمدن مقام معظم رهبری نبود، بسیاری از درون به کمک شیطان Evil بزرگ به دنبال ایجاد روحیه غیر انقلابی در مردم بودند و دنبال این هستند که روحیه جوانان را از نظر روحی با تردید روبه رو کنند و به سمت فرسودگی بکشانند، آن‌ها به دنبال بزک کردن شیطان بزرگ هستند تا چهره زشت آن در دید جوانان و مردم بهتر نشان داده شود.

محسنی اژه ای در رابطه با هجمه علیه قوه قضائیه گفت: مفسدین اقتصادی در داخل و خارج کشور این احساس را دارند که قوه قضائیه قدرت برخورد با آن‌ها را پیدا کرده و می تواند هر فرد مجرمی را به پای میز محاکمه بکشاند، در گذشته انتقاد بر روی این بود که چرا قوه قضائیه با آفتابه دزد The Thief ها برخورد می کند اما امروز ببینید که چه کسانی پای میز محاکمه هستند.

برادر رئیس قوه قضائیه مورد سوال بود و رئیس قوه قضائیه دستور دادند که هیچ ملاحضه ای در مورد برادر بنده نکنید.

وی در مورد برادر دیگرشان که پرونده داشتند افزود: آن‌چه که احمدی نژاد و یا مرتضوی در مورد برادرم گفته اند را به دقت بررسی کنید، یکی از افراد پر قدرت مالی سیاسی شخص آقای هاشمی رفسجانی است، یک زمان کسی باور نمی کرد شخصی از خانواده او به زندان Prison برود ، برخی از جرایم این افراد از قبل رخ داده بود و همزمان با پرونده دختر آقای رفسنجانی ، پسرش در بازداشت موقت بود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: وقتی که رحیمی هنوز معاون اول بود، بیش از 10 جلسه به دادگاه می آمد و هر جلسه آن چند ساعت طول می‌کشید، حتی پرونده یکی از معاونین اجرای زمان احمدی نژاد در دست بررسی بود که احمدی نژاد به شدت با رسیدگی به آن مخالف بود اما طبق قانون Law به پرونده این شخص رسیدگی شد.

وی افزود: زمانی که خاتمی رئیس جمهور بود، خدمت وی رسیدم که ایشان گفتند، شما یکی از مقامات دولتی را به عنوان اختلاس دستگیر کرده اید، آیا برداشت این مقدار پول اختلاس است؟ که بنده گفتم، بازداشت این شخص طبق قانون بوده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: حتی اخیرا یکی از معاونین رئیس جمهور به یکی از استان ها سفر کرده بود، در مورد روستاها صحبتی کرد که از وی شکایت شد و پرونده این شخص در دادگاه بدوی است و حکم هم برای وی صادر شده است.

محسنی اژه ای بیان داشت: در مورد پرونده بابک زنجانی 4 وزیر و رئیس بانک مرکزی سابق بدون هیچ اقماضی از آن‌ها بازجویی شد و اگر اثبات شود در جرائم رخ داده مسبب و یا معاونت داشتند، حتما رسیدگی می شود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: دیشب در ستاد مبارزه با جرائم اقتصادی تصمیمی گرفته شد که بنده گفتم این تصمیم در این شرایط مناسب است و همه روی آن حسن نیت دارند، اما دو سال دیگر بگویند که چه تصمیم اشتباهی گرفته شده است.

وی افزود: امروز قوه قضائیه مانع بسیاری از جریان ها است.

محسنی اژه ای در خصوص مسائل مالی قوه قضائیه بیان داشت:دشمن مطرح کرد که 1000میلیارد تومان در حساب رئیس قوه است که اگر این حرف را دشمن می زد، اشکالی نداشت اما عده ای از داخل هم صدا با دشمن شدند، این موضوع بسیار شفاف است و در تمام این بیست و هفت سال تمامی وجوه به صورت متمرکز نزد بانک مرکزی باقی می ماند و تا در مورد آن تعیین و تکلیف نشود به آن سودی تعلق نمی گیرد که این وجوه شامل این موارد می شود که در مواری به اشخاص می گویند اگر مبلغ اختلاس را پرداخت کنید از میزان حکم کاسته می شود، این پول در حساب باقی می ماند تا حکم شخص نهایی شود و در این صورت اگر فرد متهم شد، پول در حساب باقی می ماند و اگر تبرئه شد پول به شخص باز می گردد.

وی افزود: در مواردی پول و اموالی از یک فرد به جرم Crime قاچاق Contraband موادمخدر دستگیر می شود که اموال به دست آمده به این حساب واریز می‌شود، کمترین این پول‌ها به وثیقه نقدی تعلق دارد که به حساب واریز می شود و عمده این پول به پول های نامشروع باز می گردد.

معاون اول قوه قضائیه افزود : قوه قضائیه در وضعیت بد مالی قرار دارد که در سال 73 دستور داده شد که از این پول به حسابی واریز شود و از سود آن در موارد خاص استفاده شود که مقام معظم رهبری دستور دادند که برداشت پول با رعایت قانون و ضوابط باشد.

محسنی اژه ای گفت: در آن زمان نمازی وزیر اقتصاد بود که دستور داد که برداشت پول از این حساب باید به شورای پول و اعتبار برود اما آقای سیف معتقد بودد که نیاز نیست به شورای پول و اعتبار برود.

وی تأکید کرد: در تمام این موارد هیچ حسابی به نام شخص نیست و به نام قوه قضائیه است و فقط یک مورد به نام دادگستری است.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا محمود صادقی نماینده مجلس دارای مصونیت قضایی است و یا نه؟ بیان داشت: ایشان چندین پرونده دارند که یکی از پرونده های وی مربوط به زمانی است که نماینده مجلس نبود و در مورد بورسیه ها صحبت کرده بود که تعدادی از دانشجویان از وی در این رابطه شکایت کردند.

وی افزود: شاید سوال شود که چرا در گذشته به این اتهام رسیدگی نشده، چرا رسیدگی شده و دادستان تهران به آن رسیدگی کرده است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: علاوه بر شکایت تعدادی از دانشجویان از صادقی و یک نماینده مجلس، دادستان تهران به عنوای مدعی العموم هم شکایت کرده است.

محسنی اژه ای گفت: در یک زمان نماینده مجلس به فردی توهین می کند و حتی دشنام می دهد، آیا باید بگویم که این فرد دارای مصونیت قضایی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 232050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟