چند روز پیش نماینده حقوقی اداره مالیات با حضور در شعبه 22 دادسرای امور جنایی شکایت کرد که دو زن جوان که در زمینه واردات و صادرات فعالیت داشته‌اند، میلیاردها تومان به اداره مالیات بدهکار هستند و اکنون برای باز پس‌گیری این بدهی به دادسرا آمده و از آن دو شکایت دارد.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی با دستور قاضی Judge ابراهیم مرادی، تحقیقات در اداره آگاهی استان البرز آغاز شد. تحقیقات اولیه پلیسی نشان می‌داد که چند سالی است دو زن به اداره مالیات بدهکار هستند و تاکنون نشانی دقیق از آنها به دست نیامده و آنها مدام دفتر شرکت را چنان ماهرانه تغییر داده‌اند که هیچ ردی از خود برجای نگذاشته‌اند.

جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری این دو زن آغاز شد تا این که دو روز پیش ماموران ردپای آنها را در دو خانه در شهرستان اسلامشهر در غرب استان تهران به دست آوردند. این دو نفر برای تحقیقات به پلیس Police آگاهی منتقل شدند. دو زن 20 و 22 ساله که با هم دوست بودند، گفتند که شرکتی ندارند و در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت ندارند و نمی‌دانند چه کسی با جعل هویت آنها دست به این کار زده و با سندسازی چند میلیارد تومان بدهی مالیاتی خود را نپرداخته و آنها را به دردسر انداخته است.

این در حالی بود که شواهد نشان می‌داد، سه سال پیش این دو زن به دفترخانه‌ای رفته و در آنجا تعهدنامه کتبی ثبت کرده‌اند که نشان می‌داده آنها هیچ گونه شرکت یا کار دولتی ندارند و اجازه ثبت شرکت جدید به نام آنها وجود دارد.

با کشف این سرنخ، این دو زن دوباره بازجویی شدند و گفتند که در این دفترخانه برگه‌هایی را امضا کرده بودند که قرار بوده طبق آن از مردی که شرکت داشته، وام بگیرند که بعد از چند ماه از آن مرد دیگر خبری نشده و وامی دریافت نکرده‌اند.

در ادامه تحقیقات، یکی از آنها به پلیس گفت: از طریق یکی از اقوام با مردی آشنا شدیم که مدعی بود شرکتی در کرج راه‌اندازی کرده و به افرادی که مدرک دیپلم فنی داشته باشند، وام سه میلیون تومانی بلاعوض پرداخت می‌کند. من و دوستم نیز با همراه داشتن مدارک هویتی و تحصیلی‌مان به دفتر شرکت آن مرد در کرج رفتیم. او مدارکمان را کپی گرفت و بعد از ما خواست چند روز دیگر همراه وی به دفترخانه برویم.

وی افزود: صاحب شرکت که می‌خواست به ما وام بپردازد، مدعی بود که باید در دفترخانه تعهدنامه و ضمانت‌نامه‌ای را که او تنظیم کرده، امضا کنیم تا او بتواند وام بلاعوض سه میلیون تومانی را بدون داشتن ضامن به ما بدهد، در غیر این صورت این وام به ما تعلق نمی‌گیرد. من و دوستم فریب این مرد را خوردیم و روز بعد همراه او به دفترخانه‌ای رفتیم؛ بی‌آن که بدانیم او چه نقشه‌ای در سر دارد. قرار بود تا دو هفته دیگر وام را به حسابمان واریز کند که دیگر از او خبری نشد.

وی گفت: حتی به دفتر شرکت رفتیم که فهمیدیم آنجا اجاره‌ای بوده و تحویل صاحبش شده است. از ترس خانواده‌هایمان ماجرا را به کسی بازگو نکردیم تا این که پلیس بعد از سه سال سراغمان آمد. مرد شیاد به نام ما شرکت‌هایی را به ثبت رسانده و از این طریق به کلاهبرداری دست زده و حتی پولی بابت مالیات به اداره مالیات پرداخت نکرده و ما را به دردسر انداخته است. گمان نمی‌کردیم اعتماد بیجا به مرد غریبه، این چنین ما را دچار مشکل کند.

با جمع‌بندی این اطلاعات و ادامه تحقیقات معلوم شد گفته‌های دو زن جوان صحت دارد و آنها فریب مرد کلاهبردار را خورده و در دام او گرفتار شده‌اند.

با مشخص شدن این موضوع با دستور قاضی پرونده، جست‌وجوی پلیس برای دستگیری مردی که چند میلیارد تومان به اداره مالیات بدهکار بوده، آغاز شده تا با دستگیری وی راز دیگر جرایم متهم فاش شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 232286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟