جراح سرشناس خانم دکتر را در کانادا کشت/ یاسمین ، فائزه و برادر کوچکشان در خواب بودن که ...+عکس

به گزارش رکنا، دکتر محمد شامجی ۴۰ ساله و جراح مغز و اعصاب در دانشگاه تورنتو و همسرش اِلانا فریک شامجی پزشک خانواده و او هم ۴۰ ساله در سال ۲۰۰۴ با هم ازدواج کردند.

 آنها سه فرزند دارند. به نظر می‌رسید همه چیز برای آنها خوب پیش‌رفته است. تحصیلات خوب، شغل و درآمد عالی و خانواده‌ای ایده‌ال.

چهارشنبه شب مادر الانا گم شدن او را به پلیس Police خبر داد و شب بعد یک رهگذر که از خیابانی در شهر وان عبور می‌کرد جنازه‌ی او را دید و به پلیس خبر داد.

پلیس ۴۸ ساعت بعد دکتر محمد شامجی را در یک کافی‌شاپ به اتهام قتل Murder همسرش بازداشت کرد.

یک شوک کامل خبری در تورنتو. اما داستان چیست؟

شنبه صبح که دکتر محمد شامجی در دادگاه حاضر شد تا هم اتهام او تفهیم شود و هم حکم بازداشت موقت برای او صادر شود علاوه بر خانواده‌اش تعدادی از بیماران او در دادگاه حضور یافته بودند.

حضور بیماران دکتر در دادگاه

سیتی نیوز می‌نویسد که بیماران دکتر شامجی که در دادگاه حاضر شده بودند در شوک کامل بودند. یک خانم که بیمار او بوده و نخواسته نامش ذکر شود گفت: «او یک جراح مغز و اعصاب مهربان و بسیار بامسئولیت است. او تنها پزشکی است که من در کل کانادا دیدم این قدر احساس مسئولیت می‌کند و واقعا دلش می‌خواهد به مردم کمک کند. ما خیلی ناراحت هستیم،‌ چون جای شخصیت بزرگی مثل او در سیستم درمانی کانادا خالیست، هیچ پزشک دیگری نمی‌تواند جای خالی او را برای ما پر کند.» اینها گفته‌های بیماری است در باره‌ی پزشکی که حالا به اتهام کشتن Killing همسرش در زندان Prison است. به گزارش رکنا، دادگاه رسما دکتر شامجی را به قتل همسرش متهم کرد و برای او تا ۲۰ دسامبر قرار بازداشت صادر کرد.

سی‌بی‌سی هم از حضور بیماران دکتر شامجی در دادگاه گزارش داده است. آلیار موسوی گفته که هفته آینده او قرار بوده توسط دکتر شامجی عمل جراحی شود. او حالا سخت نگران است.

اما این پزشک مهربان که این روزها به خاطر کشتن همسرش لباس زندان پوشیده کیست؟

دکتر شامجی و فهرست مدارج دانشگاهی

دکتر شامجی در سال ۱۹۹۹ در دانشگاه Yale فوق‌لیسانس گرفته و در سال ۲۰۰۳ از دانشکده پزشکی Queen’s University فارغ‌التحصیل شده است. او یک سال بعد با النا ازدواج کرد و بعد وارد دوره رزیدنتی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه اتاوا شد. او در زمان رزیدنتی موفق شد دکترای مهندسی بیومدیکال هم از Duke University بگیرد. دکتر شامجی در سال ۲۰۱۱ برای دوره‌ی فوق تخصص به Royal College of Physicians and Surgeons of Canada در کلگری پیوست.

او در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان استادیار به استخدام دانشگاه تورنتو در‌آمد و در Toronto Western Hospital به‌عنوان جراح مغز و اعصاب مشغول به‌کار شد.

در صفحه معرفی او در دانشگاه تورنتو توضیحات مفصلی درباره‌ی تحقیقات پزشکی او که او انجام داده ذکر شده است.

اما دکتر الانا شامجی که به‌عنوان پزشک خانواده در Scarborough General Hospital مشغول بوده مدرک فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه Duke University در کارولینای شمالی گرفته و برای پزشکی به دانشکده پزشکی دانشگاه اتاوا رفته است.

زوج هالیوودی و داستان ماه و خورشید

این زن و شوهر پزشک هر دو بر روی شبکه‌های اجتماعی فعال بودند. تصویری که از روابط آنها در فیس‌بوک می‌بینیم زوج خوش‌بختی را نشان می‌دهد که سه فرزند دارند و روزگار خوشی را با هم می‌گذرانند.

یک سال پیش روز ۵ سپتامبر ۲۰۱۵ محمد با توییت برای همسرش او را ماه زندگی خود توصیف کرده بود و الانا هم به او پاسخ داده بود که تو هم خورشید و ستاره‌ی زندگی من هستی.

دوستانی هم که با آنها رفت و آمد داشتند همین تصویر را از آنها دارند. مایک سولیوان از نزدیک‌ترین دوستان آنهاست که هر از گاهی برای شام دور هم جمع می‌شدند. او آنها را زوجی دوست‌داشتنی، شاد و عاشق توصیف می‌کند و می‌گوید من و همسرم آنها را «زوج هالیوودی» می‌نامیدیم.

عشق مشترک به ورزش

الانا یک دونده‌ی حرفه‌ای است که در چندین مسابقه مدال هم گرفته است. دختر الانا هم دونده‌ی حرفه‌ای است. زن و شوهر هر دو عاشق ورزش بودند. آنها هر از گاهی درباره‌ی عشق خود به باشگاه و خاطره‌های مشترک‌شان هم پست گذاشته‌اند.

او اوایل همین امسال عکسی از همسرش محمد با لباس ورزش رزمی جوجیتسو گذاشته و نوشته: «دکتری که می‌تواند گردن‌تان را بشکند و خودش هم آن را عمل کند.»

الانا در توییتر خیلی فعال بود و بسیاری از توییت‌های او درباره‌ی همسرش و موفقیت‌های علمی او بود. او همه‌ی سخنرانی‌ها و کنفرانس‌هایی که همسرش شرکت می‌کرد را در توییتر انتشار می‌داد و همیشه با افتخار از او یاد می‌کرد.

طوفان در پشت این چهره‌ی آرام

اما پشت چهره‌ی این زوج آرام و عاشق طوفانی در جریان بوده است. پلیس گزارش داده که این زوج قبل از سال ۲۰۱۲ که به تورنتو نقل مکان کردند در اتاوا زندگی می‌کردند.

اما درست یک هفته پیش از این اتفاق هم الانا در جمعی از پزشکان همکارش از فایل طلاق خود سخن گفته بود. همکارانش گفته‌اند که او خیلی با آرامش از این مساله صحبت می‌کرده و این طلاق را شروع تازه‌ای برای زندگی‌اش توصیف کرده بوده است.

روز چهارشنبه و شش روز پس از این گفت‌وگو مادر الانا که از دخترش بی‌خبر مانده بود و متوجه هم شده بود که سه تا از قالیچه‌های خانه‌ی او گم شده با پلیس تماس گرفت و گم‌شدن دخترش را خبر داد. پلیس تلاش برای یافتن او را آغاز کرد و بعد متوجه شد که او پنج‌شنبه سر کار نرفته است.

ساعت سه و نیم عصر پنج شنبه رهگذری که از کنار پلی بر روی رود West Humber عبور می‌کرد متوجه چمدانی شد که جنازه‌ی زنی در درون آن قرار داشت.

روز جمعه بود که پلیس توانست هویت صاحب جنازه را که الانا فریک شامجی بودبه‌طور قطعی مشخص کند.

بنا به گزارش پلیس، مرگ او بر اثر خفگی و اصابت یک جسم سنگین به سرش اتفاق افتاده است.

بازداشت در کافی‌شاپ

جمعه شب دکتر شامجی به اتفاق برادرش و وکیل خود در یک کافی شاپ در تقاطع Lakeshore Rd. E و Highway 10 در میسی‌ساگا نشسته بود که کسی بر شانه‌ی او زد. او بدون هیچ مقاومتی تسلیم پلیس شد و به بازداشتگاه انتقال یافت. پلیس می‌گوید که او گم شدن همسرش را گزارش نکرده بوده است.

ابعاد تازه‌ای از ماجرا روشن می‌شود

حالا کمتر از یک هفته پس از روشن شدن ماجرا دارد اطلاعات تازه‌ای از این پرونده منتشر می‌شود.

منابع پلیس به تورنتو سان گفته‌اند که پس از یک دعوای پرسر و صدا در داخل خانه‌ی این زوج در شماره‌ی 49 خیابان Verwood Ave واقع در تقاطع Sheppard و Bathurst در North York، الانا ابتدا خفه شده و سپس با جسم سنگینی به سر او کوبیده شده است. جنازه‌ی مقتول سپس داخل یک چمدان شده گذاشته شده و به محلی که بعدا کشف شد انتقال یافت.

از سوی دیگر به نوشته تورنتو سان پلیس در حال تحقیق روی پرونده‌ای است که در آن الانا در زمانی که آنها ساکن اتاوا بودند علیه شوهرش شکایت کرده و او را متهم کرده که یکی از فرزندانش را تهدید کرده بود.

اما در همین حال سی‌تی‌وی نیوز به نقل از یک منبع گزارش داده که این پرونده به ابتدای ازدواج آنها در سال 2012 بازمی‌گردد که آنها در اتاوا سکونت داشتند.

الانا در آن زمان باردار بود و همسرش او را تهدید کرده بود که اگر فرزندش را سقط نکند او را خواهد کشت، چون او اعتقاد داشت فرزنددار شدن آنها آینده‌ی شغلی‌اش را به خطر می‌اندازد. الانا در آن زمان با پلیس تماس گرفته بود.

دوستان و اعضای خانواده‌ی الانا به کارآگاهان گفته‌اند که روابط این زوج طی این 12 سال با تشنج همراه بوده و الانا در این رابطه مورد سوء‌استفاده قرار می‌گرفت.

سه فرزند 3 تا 12 ساله

فرزندان این زن و شوهر یعنی یاسمین 12 ساله، فایزه 9 ساله و ماریوس سه ساله نزد مادر الانا هستند. دوستان این خانواده می‌گویند که این زوج معمولا با فرزندان‌شان در مهمانی‌های شام و جشن تولدهایی که در محله برگزار می‌شد حضور می‌یافتند. به گفته‌ی همین دوستان، الانا همواره خانواده‌ی همسرش را که در همان نزدیکی زندگی می‌کنند ساپورت می‌کرده است.

کارولینا لکیک خواهر الانا در گفت‌و گو با سی‌بی‌سی خواهرش را نمونه‌ی یک «مادر مسئول» توصیف می‌کند که علیرغم گرفتاری‌های شغلی، خود را وقف فرزندانش کرده بود.

کارولینا می‌گوید که خواهرش از همان اول زندگی عاشق کتاب، درس و دویدن بود. او زنی سرزنده، باهوش و شاد بود که همه‌ی اطرافیان و دوستان و بستگانش او را دوست داشتند.

او می‌گوید: «همه‌ی خصلت‌های خوبی که در الانا بود را ما در فرزندانش می‌بینیم. آنها قطعا در زندگی‌شان از همان عشق و محبت و سرویسی که از مادرشان دریافت می‌کردند را از ما خواهند گرفت.»

تا این لحظه هنوز معلوم نیست در عصر چهارشنبه در پارکینگ خانه‌ی شماره‌ی 49 در خیابان Verwood Ave چه گذشته است؟ دعوای این زن و شوهر بر سر چه بوده؟ قتل چطور اتفاق افتاده؟ جمعه دکتر محمد شامجی با برادرش و وکیل خود در کافی‌شاپ میسی‌ساگا درباره‌ی چه چیز صحبت می‌کرده‌اند؟ برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 232292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟