نجات از اعدام 24 ساعت قبل از سحرگاه مرگ

شامگاه چهارم مهر سال 85، مردی با کلانتری 19 باغستان کرج تماس گرفت و از مرگ مشکوک پدر 79 ساله‌اش در خانه‌شان در بلوار انقلاب خبر داد. ماموران با حضوردر آنجا متوجه شدند پیرمرد بر اثر خفگی به قتل Murder رسیده و دو انگشتر قدیمی و370 هزارتومان پولش به سرقت Stealing رفته است.

تحقیقات نشان می‌داد این اواخر پیرمرد با زوج میانسالی در گورستان شهر و زمانی که سر خاک همسرش می‌رفت آشناشده و با آنها در رفت و آمد بوده است.

این زوج برای تحقیقات به اداره آگاهی کرج منتقل شدند و گفتند با پیرمرد رفت‌و‌آمد داشته‌اند اما در قتل او نقشی نداشته‌اند، ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند پسر آنها نیز به خانه پیرمرد رفت و آمد داشته اما بعد از مرگ پیرمرد دیگر کسی از او خبری ندارد. او تحت تعقیب پلیس Police قرار گرفت و چند سال بعد از جنایت Crime دستگیر شد.

متهم به قتل به انگیزه سرقت از خانه پیرمرد اعتراف کرد و گفت:قصد قتل او را نداشتم و می‌خواستم با دوستم از آنجا سرقت کنیم، اما پیرمرد فهمید و مجبور شدم او را خفه کنم. جسدش را در آشپزخانه انداختم و شیر گاز را بازکردم. بعد دو انگشترش را برداشتم و پول‌های سرقتی را هم با دوستم تقسیم کردیم.

با اعتراف وی، همدستش نیز بازداشت شد و به سرقت اموال مقتول اعتراف کرد.

آنها مدتی بعد در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شدند و نیما متهم ردیف اول پرونده به قصاص نفس و به اتهام سرقت به یک سال حبس و 74 ضربه شلاق Whip و ردمال و همدستش نیز به اتهام سرقت به شش ماه حبس و تحمل 74 ضربه شلاق و رد مال محکوم شد.

حکم دادگاه در شعبه 29 دیوان عالی کشور تائید و برای اجرا به شعبه ششم اجرای احکام کیفری دادگستری استان البرزنزد قاضی Judge علی‌اکبر داوریان ارسال شد.

با توجه به این که عامل جنایت همچنان ابراز پشیمانی می‌کرد، واحد صلح و سازش با اولیای دم چند بار تشکیل جلسه داد تا این‌که این تلاش‌ها به ثمر نشست و تنها یک روز مانده به اجرای حکم قصاص مرد جوان، فرزندان مقتول در آستانه هفته وحدت و تولد حضرت محمد (ص) بدون هیچ قید و شرطی، قاتل The Murderer پدرشان را بخشیدند تا او راه درست را در زندگی پیش بگیرد.

با بخشیدن این قاتل که پنج سال بود در زندان Prison به سر می‌برد، او قرار است از جنبه عمومی جرم Crime در داگاه کیفری محاکمه شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 232377 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟