قتل‌عام مهاجران ثبت‌نشده در بیابان‌های مرزی آمریکا و مکزیک

مأموران گشت مرزی آمریکا با استفاده از استراتژی‌های غیرانسانی، مهاجران ثبت‌نشده‌ای را که از مرز آمریکا و مکزیک عبور می‎کنند به قتل می‌رسانند.

بر اساس گزارش آبزرور، روز چهارشنبه گزارشی توسط یک گروه حقوق‌بشری موسوم به «نه به کشتار بیشتر» (No More Deaths) منتشر شد که در این گزارش به بهره‌گیری آژانس مرزی آمریکا از بیابان به‌عنوان یک «سلاح»، برای کشته و ناپدیدکردن ده‌‏ها هزار نفر استفاده کرده است.

این گروه حقوق‌بشری که در ایالت آریزونای آمریکا مستقر است مدعی شده است که مأموران آمریکایی، مهاجران ثبت‌نشده و فاقد مدرک را  در بیابان‌های مرزی تعقیب و متفرق می‎کنند و با این استراتژی، موجبات زخمی‌شدن، مفقودی و مرگ آنها را فراهم می‌کنند.

در این گزارش ضمن محکوم کردن این اقدام گشت مرزی آمریکا، آمده است:" عملکرد آژانس گشت مرزی ایالات‎‌متحده موجب تخریب تلاش‎‏های بشردوستانه و تبعیض علیه افراد فاقد مدرک در حالت‌های اضطراری شده است".

فعالان حقوق‌بشر این اقدام پلیس مرزی آمریکا را "جنایات بزرگ تاریخی در روزگار اخیر" خواندند و بیابان جنوب‌ غربی آمریکا را به "گورستان وسیعی از گم‌شدگان" تشبیه کردند.

طبق این گزارش، از دهه 1990 میلادی تاکنون ده‎ها هزار نفر از افراد در حال عبور از مرز مکزیک به آمریکا مفقود شده‌اند که 1200 مورد از آنها در سال گذشته اتفاق افتاده است.

 این گزارش می‌افزاید:"اگر مفقودین پیدا هم بشوند، یا به بازداشتگاه‌ منتقل می‌شوند یا جسدشان در سردخانه‎ و اسکلتشان در بیابان پیدا می‎شود؛ بسیاری از بقایای اجساد هرگز شناسایی نمی‎شوند؛ هزاران نفر هرگز یافت نمی‎شوند؛ هر روز که می‎گذرد، یک پدر، یک همسر و یا  یک فرزند در تلاش برای عبور از مرز جنوب غربی، مفقود می‎شود".

این در حالی است که سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) با انتشار بیانیه‌ای با دفاع از عملکرد خود، مرگ‌ این افراد را در مناطق مرزی به گردن قاچاقچیان انسان انداخته است.

سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) مدعی شده است: "CBP برای جان انسان‎ها ارزش قائل است و ما با مقامات سایر کشورها و سازمان‎های اجتماعی همکاری نزدیک داریم؛ و به مهاجران درباره خطرات احتمالی عبور غیرقانونی از مرز هشدار می‌دهیم".

کدخبر: 232398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟