دو انفجار شدید در استانبول ترکیه/ 195 کشته و زخمی تا این لحظه+تصاویر

به نقل از شبکه العالم، سی ان ان ترک به نقل از منابع وزارت کشور ترکیه گزارش داد دست کم 40 نفر دراین انفجارها که در نزدیکی استادیوم بشکیتاش دربخش اروپایی استانبول روی داد زخمی شده اند که اغلب آنها از نیروهای پلیس ضد شورش حاضر در اطراف ورزشگاه بوده اند. 

05:16 سلیمان سویلو -- وزیر کشور ترکیه -- که ساعاتی پس از انفجار ابراز امیدواری کرده بود کسی در این انفجارها کشته نشده باشد، بامداد یکشنبه اعلام کرد که 29 نفر در این انفجارها کشته و 166 نفر مجروح شده اند. اغلب کشته ها وتعدادی از مجروحان از افراد پلیس ضد شورش ترکیه هستند که برای تامین امنیت بازی فوتبال دو تیم محلی در مقابل ورزشگاه ودافون شهر استانبول حضور داشتند. هیچ گروهی تاکنون مسئولیت انفجارها را برعهده نگرفته است.
03:15 برخی منابع خبری گزارش کردند که انفجار شنبه شب شهر گردشگری استانبول ترکیه دقایقی بعد از عبور کاروان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور از نزدیکی محل انفجار روی داد. رئیس جمهوری ترکیه ساعاتی پس از انفجار با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی اعلام کرد که شمار بسیاری در دو حمله جداگانه در شهر استانبول شهید و مجروح شدند.
اردوغان بدون اشاره به آمار کشته ها و مجروحان انفجارها تاکید کرد که شنبه شب شاهد ظهورهر چه بیشتر چهره زشت تروریسم در استانبول بودیم.
به گفته وی انتخاب زمان انفجار بعد از بازی دو تیم فوتبال نشان دهنده تلاش تروریست ها برای قربانی کردن تعداد بیشتری از افراد بوده است. اردوغان بدون نام بردن از گروهی خاص به عنوان مسئول انفجار تاکید کرد تردیدی نیست که ما به تلاش برای نابودی اینگونه سازمان های تروریستی و حامیان آنان ادامه می دهیم.
2:20 سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه بدون تایید آمار کشته شدگان انفجارهای شنبه شب در استانبول، گفت که یکی از انفجارها انتحاری بوده است.  وزیر کشور ترکیه ساعاتی پس از انفجار در گفت و گویی تلویزیونی تاکید کرد که یکی از انفجارها در نزدیکی استادیوم ودافون و در پارک ماچکه روی داد که انتحاری بوده است. وی گفت فرد انتحاری خود را در این پارک در نزدیکی ورزشگاه منفجر کرد.
به گفته سویلو انفجار دوم هم در محوطه خارج از ورزشگاه ودافون متعلق به باشگاه بشیکتاش روی داده است. وزیر کشور ترکیه  بدون تایید آمار کشته شدگان که سیزده نفر اعلام شده بود، ابراز امیدواری کرد که در این انفجار هیچکس کشته نشده باشد. وی گفت که انفجار 40 زخمی به جا گذاشت که دست کم نیمی از آنان افراد نیروهای پلیس ضد شورش بوده اند. 
سویلو تاکید کرد براى تشریح چگونگی انجام این حادثه نیاز به اطلاعات است. در حال حاضر، همه دوستان ما در حال کار میدانی برای روشن شدن ابعاد این حادثه هستند.
1:26 سفارت ایتالیا در خصوص احتمال انفجار در آنکارا در روز یکشنبه هشدار داد.
23:00 برخی رسانه ها اعلام کردند دست کم 13 نفر بر اثر این حادثه کشته شده اند اما تاکنون چنین گزارشی تایید نشده است.

رویترز گزارش کرد انفجار در نزدیکی استادیوم «وودافون آرنا» متعلق به تیم فوتبال بشیکتاش ترکیه روی داد.

دو ساعت قبل از این انفجار یک بازی فوتبال در استادیوم بشیکتاش برگزار شده بود.

راشاتودی اعلام کرد پس از دو انفجاری که در استانبول رخ داده، صدای شلیک گلوله نیز به گوش رسیده است اما برخی منابع آن را تکذیب کرده اند.

حضور گسترده نیروهای امنیتی و پلیس در اطراف محل انفجار چشمگیراست و خودروهای امدادی برای انتقال و کمک به مجروحان در اطراف ورزشگاه صف کشیده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گفت: پلیس بعد از انفجار، بخشی از رفت و آمد خودروها را در این منطقه ممنوع کرده است.

همچنین پرس تی وی به نقل از وزیر حمل و نقل ترکیه اعلام کرد انفجار استانبول یک حمله تروریستی بوده است.

وقوع دو انفجار شدید در استانبول ترکیه
وقوع دو انفجار شدید در استانبول ترکیه
وقوع دو انفجار شدید در استانبول ترکیه
وقوع دو انفجار شدید در استانبول ترکیه / دست‌کم 20 زخمی تا این لحظه + تصاویر
وقوع دو انفجار شدید در استانبول ترکیه / دست‌کم 20 زخمی تا این لحظه + تصاویر

وقوع دو انفجار شدید در استانبول ترکیه / دست‌کم 20 زخمی تا این لحظه + تصاویر

وقوع دو انفجار شدید در استانبول ترکیه / دست‌کم 20 زخمی تا این لحظه + تصاویر

 

کدخبر: 232475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟