بخشش در دقیقه نود اعدام

دادستان قزوین گفت: این قاتل The Murderer 37 ساله، در آستانه اجرای حکم با میانجیگری معتمدان و ریش سفیدان محلی رضایت خانواده مقتول را بدست آورد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در باره نحوه قتل Murder و محکومیت قاتل به قصاص افزود: در یکی از روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال 83 در اطراف روستایی درتاکستان یک مورد قتل با تفنگ شکاری بوقوع پیوست .

وی افزود: در جریان تحقیقات مشخص شد 3 برادر به نام های علیرضا، اکبر و اصغر با فردی به نام غلامرضا بر سر چرای دام درگیر شده اند و متعاقب آن، علیرضا با تفنگ شکاری اش در حضور چند شاهد و پدر مقتول به غلامرضا شلیک می کند و او را به قتل می رساند. دادستان قزوین اضافه کرد: ضارب بلافاصله به همراه برادران خود با موتورسیکلت از محل متواری می شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: با صدور دستورات جداگانه مقام قضایی برادران قاتل(اکبر و اصغر) شناسایی و دستگیر شدند ولی قاتل متواری می شود.

وی افزود: بدلیل متواری بودن قاتل پرونده به صورت غیابی و با تعیین وکیل تسخیری مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم به قصاص نفس قاتل صادر تا اینکه در سال 92 قاتل دستگیر شد.

دادستان قزوین با بیان اینکه قاتل ابتدا منکر ارتکاب قتل شد افزود: به دلیل غیابی بودن رای و به دنبال اعتراض به رای صادره، واخواهی توسط دیوان عالی کشور پذیرفته شد و نهایتا پس از بررسی و استماع شهادت شهود، شعبه دوم دادگاه کیفری استان، دفاعیات متهم و وکیل وی را مردود شناخت و رای به قصاص نفس نامبرده صادر کرد.

دادستان قزوین اضافه کرد: رای صادره توسط دیوان عالی کشور تایید شد و در دی ماه سال 94 اجرای حکم قصاص، مورد موافقت رییس قوه قضاییه قرار گرفت.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: به دنبال ارجاع پرونده به شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین و انجام تمهیدات و تعیین وقت جهت اجرای حکم، سحرگاه امروز در حین اجرای حکم و با حضور اولیاء دم و مقامات قضایی و انتظامی ، خانواده مقتول با گذشت ، زندگی دوباره ای به قاتل بخشیدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 232546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟