شناسایی عاملان ترور قاضی سراوانی

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در صدوپنجمین نشست خبری خود با اشاره به پرونده نگین غرب اظهار کرد: این پرونده 2 متهم داشت که حکم هر دو متهم قطعی شده است. حکم آقای فروغی قبلا قطعی شده بود و بخشی از محکومیتش را تحمل کرده و بخشی را نیز با توجه به نوع همکاری با دادگاه در جهت تامین رضایت شکاک در آزادی Freedom مشروط به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه حکم ریاضی دیگر متهم این پرونده اخیرا قطعی شده است، افزود: همانطور که چند وقت پیش گفتم این متهم که در مرخصی از زندان Prison به سر می‌برد به دادگاه احضار شد اما حضور پیدا نکرد که وی را دنبال کردند و به زندان بازگرداندند، چندی پیش جلسه دادگاه با حضور وکیل وی تشکیل شد و محکومیت وی در دادگاه بدوی مبنی بر 12 سال حبس در مرحله تجدیدنظر نیز تایید شد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه ریاضی به ضبط اموال نیز محکوم شده است، افزود: براین اساس بعد از کسب رضایت شکاک و بانک‌ها اگر از اموال وی چیزی باقی بماند، به حساب پیش‌بینی شده در قانون Law واریز می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای همچنین با اشاره به پرونده نگین خودرو آفتاب افزود: این پرونده نیز چند متهم داشت که احکام متهمان آن صادر و قطعی شده است. براساس احکام صادره حمیدرضا حسینی به اتهام کلاهبرداری، چک بلامحل، جعل و نگهداری برخی ادوات مانند بی‌سیم به چند مورد حبس و 400 میلیارد و 530 میلیون و 260 هزار ریال رد مال و معادل همین مبلغ جزای نقدی محکوم شده است.

به گفته وی حمید رستمی دیگر متهم این پرونده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری به 4 سال حبس و 180 میلیون جزای نقدی، عباس یوسوند به 5 سال حبس و 180 میلیون جزای نقدی، علی محصل به 4 سال حبس و 23 میلیارد و 946 میلیون ریال جزای نقدی و آیدا نعمانی به اتهام کلاهبرداری به یک سال حبس و 180 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: تاکنون از متهم اصلی این پرونده 12 خودروی گرانقیمت و متوسط کشف شده و اموال شناسایی شده از وی تکاپوی بدهی‌اش را نمی‌دهد.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه به حادثه Incident ترور Assassination یکی از قضات دادگستری در شهرستان سرواوان در خردادماه سال 87 اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از قضات کیفری شهرستان سراوان در خردادماه سال 87 توسط گروهی به شهادت رسید و ضاربان فرار Escape کردند که خوشبختانه 15 آذرماه امسال 3 عامل اصلی این ترور شناسایی شدند و در تحقیقات مشخص شد که جنایات دیگری از جمله به شهادت رساندن یکی از افراد اهل سنت داشتند.

وی در ادامه از کاهش 6.6 درصدی پرونده‌های وارده به دستگاه قضا در مهرماه نسبت به شهریورماه خبر داد و گفت: همچنین تعداد پرونده‌های وارده در مهرماه امسال نسبت به مهرماه سال 94، 4.4 درصد کاهش داشته است.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه در این ماه محکومیت کیفیت 6.1 درصد و محکومیت حقوقی نیز 5.4 درصد کاهش داشته است.

محسنی‌اژ‌ه‌ای با اشاره به بیشتر شدن شوراهای حل اختلاف در زندان‌ها از ابتدای سال 95 گفت: در 6 ماهه امسال 2 هزار و 717 نفر با تلاش شوراهای حل اختلاف در زندان‌ها و کسب رضایت از شکات، از زندان آزاد شدند.

وی همچنین به تماسای‌های تلفنی مردم با تلفن گویای 129 اشاره کرد و گفت: 78 هزار و 741 مورد تماس با تلفن گویا وجود داشته که از این تعداد 7 هزار و 350 مورد سوال های مربوط به مهریه بوده است. همچنین از طریق وبسایت نیز 180 هزار و 699 مورد تماس برقرار شده که 48 هزار و 153 مورد مربوط به مهریه بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 232551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟