برخی فعالان پایگاه های اجتماعی از تصمیم اشرف عماد الجبوری، سرباز جان برکف و عشق وی به وطن و سرزمینش، قدردانی کردند.

عضو شورای استان دیاله ازمشارکت خود در تشییع پیکر سربازی خبر داد که در موصل به شهادت رسیده و رشادت های او هم اکنون زبان زد خاص و عام است.

"نجاه الطائی" عضو شورای استانی دیالی در گفت وگو با سومریه نیوز خاطرنشان کرد: الجبوری برای دفاع از همه مردم عراق با گروه تروریستی داعش ISIS که زندگی مردم عراق را به سرقت Stealing برده ، می جنگید.

اشرف عماد الجبوری بیش از دو سال پیش با خانواده خود از منطقه جلولاء مهاجرت کرده و در اردوگاه نظامی پناهندگان سعد (6 کیلومتری شمال شرقی بعقوبه) ساکن بود، وی قصد داشت ابتدا به آروزی خود یعنی بازگشت به محل سکونت و منزل به همراه خانواده اش، برسد و پس از آن با معشوقه اش ازدواج کند.

الطائی افزود: خانواده الجبوری و خویشان وی پس از شهادتش به وی لقب "شریف ترین داماد" را دادند زیرا برای خاک وطن جان خود را فدا کرده بود.

عضو شورای استانی دیالی تاکید کرد: بسیاری از خانواده های مقیم در اردوگاه پناهندگان سعد، برای خاک وطن جنگیده و شهدایی را تقدیم کرده اند.

الطائی از شورای دیالی خواست برای بازگشت فوری همه خانواده های شهدا به مناطق آزاد شده و جهت اعلام وفاداری به آنان هرچه زودتر تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

"فواد علی" یکی از فعالان شبکه های اجتماعی نیز گفت: سربازی به خاطر آرزوی بازگشت به وطن، تصویرزیبایی از وفاداری را ترسیم کرد و برای بازگشت اهالی موصل، جانفشانی خود را تکمیل کرد.

وی افزود: داستان الجبوری به معنای واقعی کلمه دردناک است و بیانگر زشتی اقدامات داعش در مناطق تحت اشغال و کوتاهی آشکار در تکمیل پرونده بازگشت پناهندگان است.

"عبدالله الشمری" یکی دیگر از فعالان نیز گفت: ماجرای شهید الجبوری، درساعت های گذشته پایگاه های اجتماعی را به شدت تکان داده و این ماجرا ابعاد انسانی عمیقی است از حکایت جوانی که برای بازگشت به محل سکونت و منطقه آزاد شده اش، ازدواج و تشکیل زندگی را نادیده گرفت.

گفتنی است نیروهای امنیتی مشترک عراق با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، پس از اعلام ساعت صفر در 17 اکتبر 2016 توسط حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق برای آزادسازی نینوا، عملیات آزادسازی شهر موصل (پایتخت استان نینوا) از چنگ داعش را آغاز کردند و این عملیات تا آزادی Freedom کامل نینوا ادامه خواهد داشت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 232613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟