فروپاشی باند 11 نفره سرقت از ویلاهای تهران و البرز / دستگیری کلاهبرداری که با کاغذ باطله 600 میلیون تومان کلاهبرداری کرد + فیلم و تصاویر
حجم ویدیو: 106.48M | مدت زمان ویدیو: 00:17:02

به گزارش خبرنگار انتظامی رکنا، سردار بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان البرز در نشست خبری ظهر دیروز با تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) گفت: در طول سه هفته گذشته پلیس Police آگاهی استان البرز موفق به دستگیری یک باند 11 نفره سرقت Stealing از خانه که در استان البرز و تهران اقدام به سرقت می کردند، شد.
این مقام انتظامی در ادامه افزود: شیوه فعالیت این باند به این صورت بود که به خانه های ویلایی و یا طبقات اول آپارتمان ها رفته و با لوله اقدام به تخریب درهای خانه ها می کردند و پس از آن وارد خانه می شدند. این افراد با پیگیری های پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند و به 67 فقره سرقتی که به این شکل انجام شده بود اعتراف کردند.

فروپاشی باند سرقت خانه های استان البرز و تهران

وی خاطرنشان کرد: پس از دستگیری سه نفر از اعضای این باند، پنج نفر از این افراد به استان های جنوبی گریخته بودند که با شگردهای خاص پلیسی و هماهنگی هایی که انجام شده بود، دستگیر شدند.
کامرانی صالح اذعان کرد: بخشی از اموال مسروقه کشف شد و 35 نفر از مالباختگان نیز شناسائی شدند که در حال حاضر روند پرونده در حال پیگیری است.

دستگیری کلاهبردار میلیونی با برگه های باطله بانکی

فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص فردی که با کاغذهای باطله بانکی اقدام به کلاهبرداری می کرد، گفت: یکی از افرادی که از اهالی استان های جنوبی بود و   در یک مسافرخانه ها در استان البرز زندگی می کرد. با جمع آوری کاغذهای باطله مربوط به تراکنش های بانکی را جمع می کرد نام قربانیان را از اسناد باطله به دست می آورد.  سپس کارت شناسائی جعلی ساخته و قصد کلاهبرداری مبلغ 85 میلیون تومان از حساب شخصی فردی که نامش را از کاغذهای تراکنش کشف کرده بود داشت که با هوشیاری بانک و تماسی که با پلیس گرفته شد این فرد دستگیر و از محل اسکان وی 35 عدد انواع مهرهایی را که به اسامی مختلف جعل کرده بود، کشف شد.
وی افزود: پس از آن مشخص شد که این فرد با همین شیوه  6 میلیارد ریال از استان های جنوبی و البرز بطور مشترک کلاهبرداری کرده بود که به آن ها اعتراف کرد.

دستگیری توزیع کننده سیار مواد مخدر با 31 کیلو هروئین در خودرو

کامرانی صالح در بخش دیگر از سخنان خود به دو عملیات متفاوت در پلیس مبارزه با مواد مخدر Drugs اشاره کرد و گفت: در یکی از این دو عملیات بیش از 100 کیلوگرم انواع موادمخدر از نوع حشیش و تریاک کشف و ضبط شد که در این راستا سه نفر دستگیر شدند.
این مقام انتظامی در خصوص دستگیری یک توزیع کننده مواد مخدر گفت: یک فروشنده موادمخدر از نوع هروئین که با خودرو پژو 405 اقدام به توزیع می کرد، دستگیر شد که بیش از 31 کیلوگرم هروئین از داخل خودرو این فرد کشف و ضبط شد.

راه اندازی سامانه رخدادهای انتظامی

وی درخصوص سامانه رخدادهای انتظامی تصریح کرد: یک اقدام خوب که  پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در سراسر کشور دنبال می کند و امروز این اتفاق خوب هم از طریق ویدئو کنفرانس هم در مرکز و هم در استان البرز و مرکزی کلید زده شد.

وی ادامه داد : در این سامانه از طریق پیامک رخدادهای انتظامی را به شهروندانی که به کلانتری ها و پاسگاه ها مراجعه می کنند، اطلاع رسانی می شود؛ برای مثال فردی که به کلانتری مراجعه می کند و یک پرونده در هم زمینه ای تشکیل داده است، فرم هایی در آن جا وجود دارد که از فرد سئوال می کند آیا تمایل دارد روند پرونده از طریق پیامک به وی اطلاع داده شود یا خیر، در صورتی که فرد اعلام موافقت کند از طریق سامانه رخدادهای انتظامی به وی اطلاع رسانی می شود.

لزوم توجه جدی به مسئله حاشیه نشینی

کامرانی صالح با اشاره به مسئله حاشیه نشینی و لزوم توجه به آن از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در این حوزه تکلیف مهمی بر دوش ناجا است که دراین راستا باید اقدامات مهمی را انجام دهیم زیرا حاشیه نشینی معظل و مشکلات خاص خود را دارد که مسئله مواد مخدر نیز زیرمجموعه آن قرار می گیرد.
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه بیش از هزاران طرح در نقاط آلوده حصارک بالا و پایین، مهدی آباد، ملک آباد و سهرابیه توسط نیروی انتظامی عملیاتی شده است که طی آن قریب به 18 هزار نفر بصورت چرخشی و چند باره توزیع کنندگان و مصرف کنندگان خور را دستگیر کردیم که بخشی از آن ها به اردوگاه ماده 16 منتقل شدند و با توجه به اینکه این اردوگاه ظرفیت کمی دارد، بخشی از این افراد هم در اختیار قریب به 100 کمپی قرار گرفتند که در سطح استان البرز وجود دارد.
وی با ابراز امیدواری به دایر شدن اردوگاهی که موردنظر نیروی انتظامی است گفت: ظرف حدود 9 ماه در سطح استان البرز بیش از شش تن انواع مواد مخدر کشف شد که دراین راستا باندهای متعددی متلاشی شدند.

تخریب آلونک های آلوده به کارهای کثیف

کامرانی طالح در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مردم در مناطق آلوده آلونک هایی بود که به محل توزیع مواد مخدر تبدیل شده بودند که در این راستا بیش از 40 واحد در خط چهار حصارک تخریب شدند لذا امیدوار هستیم تا با کمک سایر دستگا ها در ادامه روند پاکسازی بتوانیم گام های موثری را برداریم و بتوانیم بهتر ازاین در خصوص مسئله حاشیه نشینی و مبارزه با مواد مخدر عمل کنیم.

عزم جدی در مبارزه با کالای قاچاق

این مقام انتظامی در خصوص اقداماتی که در زمینه مبارزه با کالای قاچاق Contraband انجام شده است گفت: ما به صورت مستمر طرح های گوناگونی را عملیاتی کرده ایم و استان البرز از استان های موفق در خصوص مبارزه با کالای قاچاق بوده است که انواع کالای قاچاق را ظرف 99 ماه گذشته توانستیم کشف کنیم و دراین راستا بیش از 300 نفر را دستگیر و 280 دستگاه انواع خودروها را توقیف کنیم.
وی اذعان کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده بیش از 580 میلیارد ریال است.
کامرانی صالح در پایان گفت: تمام مسئولان و استاندار محترم در تلاش هستند تا مشکلات مربوط به زندان Prison های استان البرز را مرتفع کنند در این خصوص حتی اگر یکی از این زندان ها به جای دیگری منتقل شود کمک بزرگی به استان البرز می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 233071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟