این جوان 19 ساله با شمشیر به خواستگاری رفت / گزارش پرونده و عکس های گرداندن امیر غربت در خیابان

 ماجرای آخرین اقدامات هولناک این شرور معروف که از مدت ها قبل موجب ایجاد رعب و وحشت شده بود، غروب نوزدهم آذر هنگامی رخ داد که چند نفر شمشیر به دست در حالی که نقاب به چهره داشتند یک دستگاه خودرو تیبا را تخریب کردند و بنا به ادعای شاکی پلاستیک حاوی چند میلیون وجه نقد را ربودند. در حالی که مالک تیبا برای پیگیری شکایت خود به کلانتری و دادسرا مراجعه کرده بود، باخبر شد که چند جوان به سرکردگی «امیرغربت» به منزل اجاره ای که به عنوان مرکز ترک اعتیاد از آن استفاده می شد، هجوم آورده و آن مکان را به آتش کشیده اند. با گزارش این حادثه Incident به نیروهای انتظامی، بلافاصله معاون دادستان مشهد وارد عمل شد و با صدور دستورات ویژه ای از ضابطان دستگاه قضایی خواست برای دستگیری شرور معروف منطقه خواجه ربیع مشهد اقدام کنند.

به دنبال صدور این دستور گروهی از مأموران پلیس Police اطلاعات و امنیت خراسان رضوی عملیات اطلاعاتی و تخصصی خود را در این باره آغاز کردند تا این که روز چهار شنبه گذشته شرور معروف به «امیر ترکه» یا «امیر غربت» به دام افتاد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و این که تعدادی از شهروندان به خاطر ترس از اقدامات شرورانه بعدی متهم، از شکایت علیه وی منصرف شده بودند، این پرونده به شعبه 409 مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد ارجاع شد و توسط قاضی Judge «محمدرضا دشتبان» مورد رسیدگی قرار گرفت. بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که متهم سابقه دار مذکور دارای پرونده های متعدد در شعبه های بازپرسی دادسرای مشهد است و هم اکنون نیز از سوی دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار دارد. این جوان 19 ساله که با عناوین اتهامی اخلال در نظم عمومی، شرارت، قدرت نمایی با چاقو، شرب خمر، مزاحمت برای بانوان، تخریب و... رو به روست صبح روز چهارشنبه گذشته در شعبه 409 مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد مقابل قاضی باتجربه دادسرای عمومی و انقلاب قرار گرفت و پس از اعتراف صریح به برخی از جرایم هولناک خود با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان Prison شد تا تحقیقات بیشتری در این باره صورت گیرد.

هشدار جدی معاون دادستان به اوباش

 قاضی سیدجواد حسینی که به سمت معاون دادستان در امور جرایم خاص منصوب شده است با اشاره به این که پرونده های اوباش و جرایم آنان در شعب ویژه دادسرا مورد رسیدگی قرار می گیرد به خراسان گفت: با تدابیر قاضی صادقی (دادستان مرکز خراسان رضوی) و همچنین دستورات دکتر مظفری (رئیس کل دادگستری استان) پرونده های جرایم خاص از زمان آغاز رسیدگی تا اجرای حکم با جدیت و قاطعیت خاصی مورد توجه دستگاه قضایی قرار می گیرد. حجت الاسلام «سیدجواد حسینی» با تأکید بر این که طرح های ویژه ای برای شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش در مشهد به اجرا در می آید، خاطرنشان کرد: روز سه شنبه گذشته جلسه کارشناسی و تجزیه و تحلیل طرح های ویژه در محل مجتمع قضایی شهید بهشتی با حضور فرماندهان انتظامی برگزار شد که این طرح ها در کمیسیون ویژه مبارزه با اوباش فرمانداری نیز مورد بررسی قرار می گیرد.معاون دادستان مشهد تصریح کرد: آسایش و امنیت مردم اولویت اول دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی است. بنابراین دیگر اجازه عربده کشی و شرارت به عده انگشت شماری نخواهیم داد که به خاطر خودنمایی و قدرت نمایی آسایش مردم را سلب می کنند و این موضوع همان «خط قرمز» دستگاه قضاست. قاضی حسینی با بیان این که این گونه پرونده ها با سرعت و دقت خاصی در مرحله دادسرا رسیدگی می شود، افزود: به برخی افراد که هنوز هم احساس خودنمایی دارند هشدار می دهیم دست از اعمال خلاف بردارند چرا که اقدامات آنان در صورتی که موجب ایجاد رعب و وحشت در مردم شود، در زمره جرایم «محارب» قرار می گیرد و مجازات سختی در انتظار آنان است.

امیر غربت چگونگی جرایم خود را بازسازی کرد

این شرور جوان حدود یک ماه پیش با دختری دانش آموز آشنا شد و از او خواستگاری کرد با نارضایتی خانواده دختر مواجه شد. او که مدام دختر جوان را اغفال می کرد وقتی دید این کار ها نتیجه ای نمی دهد با تهدید شمشیر از پدر دختر خواست تا با ازدواجشان موافقت کند و به او هشدار داد که اگر رضایت به ازدواج ندهد و یا  از او شکایت کنید ، دخترش را می کشد.

شرور 19 ساله معروف به امیر غربت که آثار خودزنی های متعدد با شیشه شکسته بر اندامش خودنمایی می کند، ساعت 9:30 پنج شنبه گذشته در انتهای مهرمادر 29 در منطقه خواجه ربیع مشهد با حضور قاضی دشتبان (بازپرس پرونده) چگونگی ارتکاب جرایم هولناک خود را بازسازی کرد. در همین باره، معاون دادستان مشهد از اهالی منطقه خواست چنانچه افرادی از این فرد شکایتی دارند می توانند به شعبه 409 مجتمع قضایی شهید بهشتی مراجعه و بدون هیچ گونه نگرانی و ترس شکایت خود را ثبت کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

-137491

-137492

-137493

-137494

-137495

-137496

-137497

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 233188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟