قاتل آتش افروز 20 سال فراری بود/2مرد در آتش زنده زنده سوختند+عکس متهم

23 آذرماه امسال پرونده ای با دستور  قضایی از شعبه 1101 دادگاه دو کیفری تهران در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

محتویات پرونده حکایت از آن داشت که در شهریور ماه 1375 ، آتش سوزی عمدی در یک کارگاه نجاری  تبریز  مرگ دو مرد را رقم زده و از سوی شعبه 117 کیفری دادگاه کیفری دو تبریز برای متهم پرونده به نام "علیرضا . ک" 73 ساله  که فراری بود به صورت غیابی محکومیت در خصوص  ارتکاب دو جنایت صادر و در ادامه پرونده برای دستگیری متهم به مرجع قضایی تهران ارسال شده است .

وکیل خانواده ی دو مقتول پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " حدود 20 سال پیش "علیرضا . ک" مؤجر یک زیرزمین در شهرستان تبریز – خیابان خیام بود و مقتولان به اسامی "صمد . گ"  35 ساله و "حسین . ع"  25 ساله مستأجر ایشان بودند . مقتولان از ایشان جهت تخلیه زیرزمین درخواست مهلت کرده بودند اما "علیرضا . ک"  آنها را تهدید کرده بود که اگر زیرزمین استیجاری را تخلیه نکنند ، آنجا را آتش خواهد زد . صبح روز حادثه ، متهم پرونده به کارگاه رفته و با پاشیدن بنزین به کارگاه و صورت  "صمد . گ" آنجا را به آتش می کشد و  پس از خروج از کارگاه نیز در زیرزمین را بسته و اجازه کمک را نیز به دیگران نداده است " .

با آغاز رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان اقدام به شناسایی خانه پنهان "علیرضا . ک" در منطقه شهرآرا کرده و روز29 آذر ماه موفق به دستگیری این شخص شدند .

"علیرضا . ک" در بازجویی ها به حضور در صحنه آتش سوزی اعتراف اما در ادامه مدعی شد که یکی از قربانیان حادثه ی آتش سوزی کارگاه یعنی "صمد . گ" اقدام به آتش افروزی در داخل کارگاه نجاری کرده و او دخالتی در این امر نداشته است .

"علیرضا . ک" در اظهاراتش عنوان داشت : "سال 1375 در شهرستان تبریز یک کارگاه 200 متری داشتم که آنرا به  "صمد . گ" اجاره داده بودم و آنجا از سوی ایشان به کارگاه نجاری و رنگرزی مبلمان تبدیل شده بود ؛ قرار بود در این سال و پس از گذشت چندین سال که صمد . گ در آنجا مستأجر بود ، ایشان کارگاه را تخلیه کند ؛ روز حادثه من برای مذاکره به کارگاه رفته بودم که با آغاز درگیری لفظی مابین من و صمد . گ ، ناگهان وی در حضور شاگردش به نام "حسین . ع" با پاشیدن موادی که چند حلبی از آنها در کف کارگاه قرار داشت اقدام به آتش زدن کارگاه کرد و همه جا آتش گرفت و من تنها موفق شدم تا از کارگاه خارج شوم " .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به وقوع جنایت در شهرستان تبریز ، متهم با قرار بازداشت موقت شده از سوی مقام محترم قضایی و به جهت ادامه رسیدگی به پرونده در اختیار دستگاه قضایی شهرستان تبریز قرار گرفت " . 

کدخبر: 233386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟