دستگیری رییس دزدان برج های شمال تهران روی درخت+تصاویر

به گزارش رکنا، عقربه ها ساعت 3 بامداد 29 آبانماه ماه سال جاری را نشان می داد که سرایدار ساختمانی در منطقه آجودانیه متوجه حضور دزدان در برج نیمه ساز قرار گرفت و پس از تماس با ماموران پلیس به سراغ دزدان رفت که سارقان با مشاهده مرد سرایدار پا به فرار گذاشتند.

ماموران با حضور محل پی بردند که دزدان با تخریب بخشی از دیوار آجری وارد برج در حال شاخت شده اند و اقدام به سرقت 2 موتور گردان جرثقیل، 5 موتور بالابر کرده اند و در ادامه دزدان قصد سرقت 2 موتور تاور گردان جرثقیل را داشتند که با حضور سرایدار ساختمان پا به فرار گذاشته اند.

در این مرحله مامورن به بررسی دوربین مداربسته برج در حال ساخت پرداختند و پی بردند که دزدان سوار بر خودروی زانتیا سفید رنگ پا در محل سرقت گذاشته اند و پس از پرسه زنی در خیابان های اطراف برج برای اجرای نقشه شان اقدام به تخریب دیوار ورودی ساختمان کرده و دست به سرقت زده اند.

تجسس های پلیسی به دستور بازپرس نصرتی از شعبه یکم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

کارآگاهان در گام نخست پی بردند که سرقت های مشابه دیگری در نقاط مختلف شهر از جرثقیل برج های در حال ساخت صورت گرفته است.

photo_2016-12-20_16-13-00

ردیابی های پلیسی ادامه داشت تا اینکه ساعت 5 بامداد 30 آبان ماه ماموران کلانتری 164 قائم در حال گشت زنی در منطقه آژادانیه بودند که به خودروی پژو 206 که در جلوی برج نیمه ساز پارک کرده بود مشکوک شدند.

photo_2016-12-20_16-13-11

ماموران زمانیکه به یک قدمی خودروی مرموز رسیدند دیدند که 5 مرد داخل خودرو با خوابیدن روی صندلی ها سعی بر پنهان ماندن شدن از سایه پلیس را دارند که در این لحظه یکی از سرنشینان خودرو که بعدها مشخص شد رییس دزدان است از پژو 206 پیاده شد و با بالا رفتن از درخت بلند تصمیم به فرار گرفت و 3 جوان دیگر که در صندلی عقب بودند نیز با پیاده شدن از خودرو پا به فرار گذاشتند که هر 4 متهم در عملیات پلیسی دستگیر شدند و تنها راننده جوان توانست با خودرویش از دست پلیس فرار کند.

photo_2016-12-20_16-13-10

ماموران در این مرحله پی بردند که 4 مرد جوان همان دزدان موتورهای جرثقیل هستند که برای ادامه سرقتهایشان پا درمحل گذاشتند تا بقیه موتورهای جرثقیل جامانده را به سرقت ببرد.

بدین ترتیب متهمان برای تحقیقات ویژه در اختیار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و ماموران با توجه به فراری بودن یکی از متهان به بررسی دوربین مداربسته محل سرقت پرداخته و توانستند و شماره پلاک پژو 206 به دست آورند و همین سرنخ برای دستگیری سارق فراری کافی بود.

کارآگاهان از طریق شماره پلاک خودروی دزدان توانستند صاحب آن را شناسایی کنند و در عملیاتی غافلگیرانه این متهم فراری دستگیر شد.

مهدی راننده پژو 206 به ماموران گفت: چند روز قبل یکی از دوستانم ادعا کرد که از صاحب کارش پول طلب دارد و از من خواست تا همراه دیگر دوستانش به محل کارش برویم.

وی افزود: من از ماجرای سرقت بی اطلاع بودم و زمانیکه به جلوی برج در حال ساخت رفتیم با توجه به اینکه میثم مدتی روی جرثقیل کار می کرد به او اطمینان پیدا کردم اما آنها با دیدن خودروی پلیس خود را پنهان کردند تازه متوجه شدم که ماجرایی را از من پنهان کرده اند.

مهدی ادامه داد: برای انجام این کار فقط 600 هزار تومان از میثم گرفتم که او و دوستانش را برای گرفتن طلبشان همراهی کنم.

3 متهم دیگر پرونده که علی، احمد و کامران در تحقیقات پلیسی ادعا کردند که کارگر ساختمان هستند و میثم به بهانه های مختلف آنها را وارد باندشان کرده و مجبور به دزدی شده اند.

این ادعاها در حالی بود که میثم برای افشاگری پیش روی بازپرس نصرتی در شعبه یکم دادسرای ویژه سرقت قرار گرفت.

میثم گفت: مدتی بود که روی جرثقیل های ساختمان سازی کار می کردم اما چون بدهکار بودم نیاز به پول داشتم به همین خاطر تصمیم به سرقت گرفتم.

وی افزود: سناریوی سرقت را با دوستانم که کارگر ساختمانی بودند مطرح کردم و آنها نیز پذیرفتند تا شب ها برای سرقت وارد برج های در حال ساخت شویم و من با بالا رفتن از جرثقیل ها اقدام به دزدی موتورهای گرانقیمت جرثقیل ها می کردم.

در ادامه کاوشگری ها میثم به 13 سرقت در نقاط مختلف تهران که بیشتر آنها در محله های شمال شهر تهران بود اعتراف کرد.

بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس نصرتی در اختیار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند تا دیگر جرائم احتمالی و سرقت هایشان فاش شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 233539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟