اقدام زشت منشی اخراجی از رییس اش

به گزارش رکنا، مصطفی نوروزی، رئیس پلیس Police فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر دسترسی غیر مجاز به داده‌های سیستمی یک شرکت صنعتی در اراک موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: با آغاز تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد، شخص ناشناسی با دست‌کاری داده‌های سیستمی شرکت صنعتی باعث بروز خسارت مالی به شرکت شده است.
وی با اشاره به عملیات شناسایی و دستگیری عامل ایجاد اختلال در داده‌های سیستمی این شرکت صنعتی تصریح کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم که منشی اخراجی این شرکت صنعتی بود، شناسایی و دستگیر شد و در روند بازجویی‌ها اعتراف کرد که با توجه به اطلاعاتی که در دست داشته به قصد انتقام‌جویی اقدام به اختلال در داده‌های سیستمی شرکت کرده است.
نوروزی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد از کارفرمایان خواست برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی پس از تغییر کارکنان و یا جا بجایی نسبت به تغییر نام کاربری و گذرواژه‌های در اختیار این افراد اقدام کنند.
رئیس پلیس فتا استان اظهار کرد: به موجب ماده (10) از مبحث دوم ـ تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی هرکس به طور غیرمجاز با انجام  اعمالی از قبیل مخفی کردن داده‌‌ها، تغییر گذرواژه یا رمزنگاری داده‌ ها مانع دسترسی اشخاص مجاز به داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از 5 تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 233762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟