قرارگاه امنیت انتخاباتی تشکیل شد/ اخاذی ۳۰۰کانال مجازی مدلینگ / گزارش نشست سخنگوی پلیس+فیلم
حجم ویدیو: 59.12M | مدت زمان ویدیو: 00:04:55

سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به تشکیل قرارگاه امنیت انتخابات اظهار داشت: ایجاد زیرساختهای امنیتی در پیش، حین و پس از انتخابات و همچنین با توجه به اینکه ناجا یکی از ٤ مرجع استعلامی در انتخابات است این قرارگاه به منظور تسریع در پاسخ به استعلامات راه اندازی شد.

سخنگوی ناجا افزود: همچنین راه اندازی سامانه پیامکی از دیگر مواردی است که به عنوان پل Bridge ارتباطی گزارشات مردمی با پلیس Police آماده اخذ مشکلات و اسیبها به صورت ٢٤ ساعته است.

سخنگوی ناجا در ادامه با اشاره به تشکیل شورای عالی تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و هدف‌قرار گرفتن 234 کلانتری در این طرح افزود: علاوه بر این موارد راه‌اندازی سامانه پیامکی 110 نیز یکی از مواردی است که به عنوان پل ارتباطی میان مردم و پلیس آماده دریافت گزارشات غیراورژانسی شهروندان در خصوص مشکلات و آرشیو‌های موجود در کشور است.

وی با اشاره به موضوع ادامه داشتن ممنوعیت شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری گفت: در حال حاضر 11 میلیون موتورسیکلت در کشور و 3 میلیون موتورسیکلت در شهر تهران در حال تردد هستند که از این میان روزانه حداقل 1.5 میلیون موتورسیکلت عبور و مرور می‌کنند. این در حالی است که براساس مطالعات انجام شده هر موتورسیکلت به ازای هر کیلومتر پیمایش 15 گرم آلاینده وارد محیط زیست کرده، در صورتی که هر موتورسیکلت استاندارد می‌بایست تنها 2 گرم مواد آلاینده داشته باشند و موتورسیکلت‌های در حال تردد شهر تهران روزانه بیش از 380 تن مواد آلاینده را وارد هوای شهر تهران می‌کنند.

منتظر‌المهدی با اشاره به کاهش جان‌باختگان سوانح ترافیکی در 8 ماهه نخست امسال از افزایش 42 درصدی ارزش ریالی کشفیات قاچاق Contraband طی این مدت خبر داد و افزود:در 8 ماه نخست امسال 17 تریلیون و 144 میلیارد و 627 میلیون و 901 هزار و 984 ریال کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد که این نشان‌دهنده تمرکز پلیس بر مبارزه جدی‌تر با کالای قاچاق در کشور است.

 افزایش 8 درصدی کشفیات مواد مخدر/ برخورد با 300 کانال تلگرامی و پیج اینستاگرام

سخنگوی ناجا در ادامه این نشست از افزایش 8 درصدی کشفیات مواد مخدر Drugs طی 8 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از 478 تن انواع موادمخدر در کشور کشف و ضبط شده است و این کشفیات به نسبت مدت مشابه سال قبل از رشد 8 درصدی حکایت دارد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت پلیس فتا در برخورد با متخلفات و مجرمان در فضای مجازی گفت: طی 8 ماهه سال جاری با 300 کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی که در رابطه با مدلینگ و اخاذی مالی در قالب پوشش موضوعات همسریابی، صیغه و دوست‌یابی فعالیت داشتند برخورد شد.

منتظرالمهدی ادامه داد: این کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام با تله‌گذاری به شیوه فیشینگ اقدام به اخاذی از کاربران خود می‌کردند در حالی که 24 درصد جرایم در فضای مجازی در کشور رخ می‌دهد که نیازمند توجه بیشتر کاربران به فعالیت در این فضا است.

 ثبت‌نام بیش از 160 هزار نفر در طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی

سخنگوی ناجا با اشاره به فعالیت سازمان وظیفه عمومی در طرح جریمه مشمولان دارای بیش از 8 سال غیبت افزود: تا در 8 ماه نخست امسال بیش از 160 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که از این میان 120 هزار نفر موارد ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و 45 هزار کارت معافیت صادر شده است، این درحالی است که در سال گذشته 320 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده بودند و کارت معافیت برای 200 هزار نفر صادر شده بود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تعیین تکلیف تمام یک میلیون نفر مشمول این طرح گفت: امیدواریم با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده پرداخت اقساطی جرایم غیبت، یک سوم آن در ابتدا و مابقی آن طی 24 قسط از ثبت‌نام کنندگان اخذ می‌شود، مشمولان این طرح هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند و با توجه به اینکه ادامه داشتن این طرح در سال آینده تضمین‌شده نیست، در سال جاری ثبت‌نام در این طرح را پیگیری کنند.

به گفته منتظرالمهدی مشمولان این طرح که به صورت اقساطی اقدام به پرداخت جریمه غیبت خود می‌کنند می‌توانند پس از پرداخت نیمی از جریمه خود امکان خروج از کشور، اخذ گواهینامه و نامه استخدامی برای ادارات و سازمان‌های دولتی را داشته باشند.

واکنش سخنگوی ناجا به اظهارات جنجالی اعضای شورای شهر؛ پلیس را وارد بازیهای خود نکنید

سخنگوی ناجا در بخش دیگری از نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر برخی اعضای شورای شهر به بهانه ترافیک‌های اخیر تهران، اظهار داشت: ما توصیه می‌کنیم تمام افراد از اعلام اخبار غیرموثق در حوزه فعالیت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خودداری کنند و پلیس را وارد بازی‌های خود نکنند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر صحت داشتن اظهارات حافظی که از برکناری رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ به دنبال فشار شهردار تهران به نیروی انتظامی خبر داده بود، این موضوع را از اساس کذب دانست و افزود: هرکس که به نوعی با سازمان پلیس آشنایی دارد، می‌داند که انتصاب و جابه‌جایی در نیروی انتظامی تابع قوانین و مقررات سازمانی است و مجددا از تمام افراد تقاضا داریم تا در حوزه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی از اعلام اخبار غیرموثق جدا خودداری کنند.

سخنگوی ناجا با تاکید بر اینکه پلیس تنها مسئول حل مشکل ترافیکی تهران نیست، گفت: ترافیک یک موضوع چندوجهی است که قوانین شهرداری، مدیریتی شهری، تجهیزات نوین، فرهنگ عمومی ترافیک ... و پلیس در آن اثرگذار است و امروز وضع ترافیکی کشور در شرایطی است که حتی شرایط جوی و آب و هوایی تاثیر مستقیمی بر آن دارد.

منتظرالمهدی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 45 هزار نفر از همکاران ما در پلیس راهور تهران بزرگ برای روان‌سازی ترافیک پایتخت در تلاش هستند ولی باید توجه داشت که پلیس تنها مسئول ترافیک شهر نیست.

ساماندهی کانال‌های تلگرامی دارای بیش از 5 هزار عضو در انتظار دستورالعمل وزارت ارشاد

سخنگوی ناجا در پایان این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص دستگیری عامل قتل Murder چندین نفر در فهرج کرمان، از دستگیری این فرد به دنبال تیراندازی ماموران پلیس طی ساعات گذشته خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟