افسرده های شدید از سربازی معاف هستند

به گزارش رکنا، سردار سید محمدرضا سید احمدیان، معاون بهداد نیروی انتظامی گفت: کارکنان نیروی انتظامی نیز در بدو استخدام مورد معاینات پزشکی قرار می گیرند و در صورت ابتلا به افسردگی شدید، استخدام نمی شوند.
وی در ادامه اذعان کرد: در صورتی که سربازان دارای افسردگی خفیف باشند و این مساله در معاینات اولیه تشخیص داده شود از پوشیدن لباس سربازی که افتخاری برای جوانان این مرز و بوم به شمار می آید، معاف می شوند.
معاون بهداد نیروی انتظامی اضافه کرد: براین اساس این دسته از افراد از خدمات رزمی و پر استرس معاف خواهند شد و افرادی که دچار افسردگی خفیف هستند با اقدامات پیشگیرانه از زمینه هایی که افسردگی را در این افراد تشدید کند، جلوگیری می شود.
احمدیان ادامه داد: عوامل مستعد کننده این بیماری در کارکنان و سربازان را برطرف و آنان را از انجام کارهای پراسترس منع کرده ایم؛ به عنوان مثال عواملی مثل، تغذیه، خواب، ارتباط با خانواده و محل سکونت سربازی که دچار افسردگی خفیف است، مورد توجه قرار می گیرد.
وی افزود: در صورتی که فرد مبتلا به افسردگی، مشمول باشد در کمیسیون پزشکی فرمانداری های استان ها و اگر سرباز باشد در کمیسیون پزشکی نیروی انتظامی معاف می شود.
وی درباره خودکشی، بین سربازان هم اظهارکرد: از نظر آماری خودکشی که در اثر افسردگی بوجود می آید در بین سربازان و پلیس Police کاهش یافته است که این مهم به دلیل اقدامات پیشگیرانه و سایر اقداماتی است که در سطح نیروی انتظامی برگزار شده است.
به گفته این مقام انتظامی، ۲ هزار روانشناس در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟