به گزارش رکنا، سرهنگ امینی، رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان در تشریح این خبر گفت: برابر رصد کارشناسان این پلیس مشخص شد افرادی با ایجاد صفحه ای در شبکه اجتماعی، در امر فالگیری و رمالی فعالیت می کنند که شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد، این کاربران پس از جلب اطمینان افراد گروه در سطح کشور با کسب مبالغی اقدام به فالگیری و به اصطلاح حل مشکلات می نمایند.
این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با بکار گیری شگردهای خاص پلیسی در نهایت یکی از متهمان را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نامبرده را دستگیر کردند.
امینی اظهار کرد: در تحقیقات صورت گرفته، متهمه ابتدا منکر بزه ارتکابی بود و سعی در کتمان حقیقت داشت که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشود و به موضوع فالگیری و دعانویسی به همراه شوهرش اقرار و انگیزه خود را بی کاری و کسب منافع مالی اعلام کرد.
رئیس پلیس فتا همدان در ادامه با اشاره به اینکه همسر نامبرده نیز دستگیر شد، به شهروندان هشدار داد: افراد سودجو غالبا مسائل خرافاتی را به شکل مدرن درشبکه‌های مجازی رواج می‌دهند و تمام این شیادان از سادگی و زود باوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند که عموم شهروندان می توانند با کسب مهارت‌های زندگی و افزایش اعتمادبه نفس زندگی خود را مدیریت کرده و به این ترتیب زمینه بروز آسیب‌های ناشی از مشکلات فالگیری و رمالی را از بین ببرند.
امینی در خاتمه گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری ، لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟