کشف 25 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی

به گزارش رکنا، علی زندی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر Drugs خراسان جنوبی بدون اشاره به جزییات بیشتر از نوع مواد مخدر کشف شده، گفت: در این ارتباط سه هزار و 923 نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان خراسان جنوبی معرفی شدند. 
به گفته وی مواد کشف شده حاصل تلاش دستگاه های مقابله ای از جمله نیروی انتظامی، سپاه، مزربانی، اطلاعات، گمرک و ... در استان است. 
وی 30آذر ماه 95 به گفته بود که در هشت ماه امسال 22هزار و 142 کیلوگرم مواد مخدر شامل 18هزار و 570کیلوگرم تریاک، هزار و 848کیلوگرم حشیش ، 677کیلوگرم مرفین، پنج کیلوگرم شیشه و ... کشف شد. 
زندی افزود: از مجموع مواد افیونی کشف شده؛ 19هزار و 384کیلوگرم توسط نیروی انتظامی خراسان کشف شده است. 
زندی اضافه کرد: یکی از دلایل افزایش کشف مواد مخدر اقدام های ارزنده ای است که در گمرک برای کشف مواد مخدر انجام شد، همچنین علاوه بر استفاده از دستگاه های پیشرفته کشف مواد افیونی، از سگ های مواد یاب در مرز و بازارچه ماهیرود سربیشه و ایست های بازرسی استان استفاده می شود. 
به گفته وی با وجود 465کیلومتر مرز ایران با افغانستان در حوزه خراسان جنوبی انتقال مواد مخدر از خاک این کشور به ایران بسیار اندک یا از طریق کوله باری محدود است. 
وی بیان کرد: عمده مواد افیونی کشف در استان هنگام انتقال زمینی از طریق سیستان و بلوچستان به دیگر استانها و خارج کشور در محدوده خراسان جنوبی کشف و ضبط می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟