۸ متهم پرونده قتل راننده اتوبوس در ورامین آزاد شدند

عسگر قاسمی آقباش وکیل متهمان این پرونده گفت: حدود ساعت 5 بامداد روز 13 خرداد سال 93 یک راننده اتوبوس به ضرب گلوله در روستای حیدرآباد از بخش شریف‌آباد شهرستان ورامین کشته می‌شود و پس از وقوع این حادثه، خانواده مقتول مدعی می‌شوند با اعضای یک خانواده بر سر معامله یک زمین کشاورزی اختلاف داشتند و بارها مقتول را به مرگ تهدید کرده بودند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: با دستور دادستان دادگستری بخش شریف‌آباد ورامین، 8 نفر از اعضای خانواده مورد ادعای اولیاء دم مقتول، دستگیر و برای این افراد به اتهام مشارکت در قتل، کیفرخواست صادر می‌شود اما دادستان شهرستان ورامین با توجه به اینکه مقتول با یک گلوله جان باخته و امکان مشارکت هر هشت نفر در قتل Murder وجود نداشته، به کیفرخواست ایراد می‌گیرد.

قاسمی آقباش توضیح داد: بازپرس در مقام رفع نقص به طور تضادفی برای یکی از متهمان اتهام مباشرت و برای سایرین اتهام مشارکت را در نظر می‌گیرد و پرونده به شعبه 71 دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال می‌شود که قاضی Judge عزیزمحمدی( قاضی وقت شعبه) به کیفرخواست ایراد می‌گیرد و آن را برای رفع نقش به دادستانی بازمی‌گرداند.

وکیل مدافع متهمان این پرونده اضافه کرد: پس از بازگشت پرونده به دادسرا و انجام تحقیقات مجدد، سه نفر دیگر بازداشت و برای آنها به اتهام مشارکت در قتل، کیفرخواست صادر می‌شود و پرونده دوباره به دادگاه باز می‌گردد.

قاسمی آقباش گفت: نهایتاً با توجه به مسائلی که در پرونده وجود داشت، امروز (چهارشنبه) هشتم دی 95، دستور آزادی Freedom هشت متهم پرونده که به مشارکت در قتل متهم بودند، صادر و متهمان با تودیع وثیقه 200 میلیونی آزاد شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟