آخرین وضعیت پرونده نرگس کلباسی در هند / واکنش وزیر امور خارجه هند + عکس

به گزارش رکنا، سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند با انتشار پیامی در توییتر خود از درخواست برای ارائه گزارش درمورد پرونده نرگس کلباسی خبر داد.
وی نوشت: من از دولت ایالت اودیسا درخواست کردم تا یک گزارش در مورد پرونده نرگس اشتری ارائه دهد.
وی در این پست نام‌های محمد جواد ظریف و بوریس جانسون وزرای امور خارجه ایران و انگستان و سواراب کومار سفیر هندوستان در ایران را تگ کرده است.
لازم به ذکر است که نرگس کلباسی اشتری زن نیکوکار ایرانی است که برای کودکان یتیم و معلول در شرق هند پرورشگاهی تاسیس کرده است؛ اما به دنبال مفقود شدن یک کودک به قتل Murder غیر عمد متهم و چندی پیش از سوی دادگاه رایاگادا در شرق هند به یک سال زندان Prison و 30000 هزار روپیه جریمه نقدی محکوم شد.
نرگس کلباسی همچنین در هنگام سفر وزیر امور خارجه کشورمان به هند ملاقاتی با او داشت و محمد جواد ظریف هم در این دیدار و هم در پاسخ به نامه تعدادی از هنرمندان، اساتید و حقوقدانان درمورد نرگس کلباسی ایرانی نیکوکار در هند اعلام کرد که وزارت امور خارجه حمایت از شهروندان ایرانی مقیم خارج اعم از دانشجویان، فرهیختگان، تجار و سایر هموطنان در اقصی نقاط جهان را وظیفه خود می داند و از همه توان و ظرفیت خود برای حمایت از آنان و استیفای حقوق شان استفاده خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟