دردسر بی سوادی دزد جوان را در آبادان زمینگیر کرد+عکس

به گزارش رکنا، چندی پیش ماموران پلیس Police آبادان در جریان سرقتهای داخل خودرو از داخل پارکینگ چند ساختمان قرار گرفتند و تیمی از ماموران اداره مبارزه با سرقت Stealing پلیس آگاهی به دستور سرهنگ محسن تقی زاده، فرمانده انتظامی شهر آبادان برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست به سراغ محل های سرقت رفتند و در حالیکه داخل پارکینگ ها نوشته ای مبنی بر وجود دوربین مداربسته بود، سارق جوان با خونسردی و در برابر دوربین ها دست به دزدی theft زده است.

ماموران با در اختیار داشتن تصویر سارق جوان به بررسی آلبوم مجرمان سابقه دار پرداختند و خیلی زود مشخص شد دزد The Thief داخل خودروها رضا نام دارد که چندی پیش از زندان Prison آزاد شده است.

بدین ترتیب دستور دستگیری این متهم 24 ساله صادر شد و ماموران با شناسایی مخفیگاه رضا در منطقه ذوالفقاری موفق به دستگیر این متهم سابقه دار شدند.

رضا وقتی فیلم دوربین های مداربسته را دید راهی جز اعتراف پیش روی خود نداشت و گفت: به خاطر تامین هزینه های اعتیادم راهی جز دزدی نداشتم و در این مدت به خاطر مصرف مواد مخدر Drugs هیچ چیز به یاد ندارم و نمی دانم در کدام محله ها دست به دزدی زده ام.

سارق سابقه دار ادامه داد: پس از ورود و خروج خودروها به پارکینگ ساختمان ها در زمان بسته شدن در، خودم را پنهانی وارد پارکینگ می کردم و پس از شکستن شیشه خودروها دست به دزدی می زدم.

وی افزود: چون سواد ندارم نمی توانستم نوشته های داخل پارکینگ ها را بخوانم و متوجه دوربین های مداربسته نشدم و اگر سواد داشتم هیچ وقت در برابر دوربین های مداربسته دزدی نمی کردم تا دستگیر نشوم.

رضا در ادامه اعترافاتش مالخر نوجوانی را که ایمان نام دارد لو داد و ماموران پلیس آگاهی آبادان در عملیاتی دیگر این متهم 16 ساله را در منطقه شطیط دستگیر کردند.

ایمان گفت: به خاطر مشکلات مالی خانواده ام به دنبال راه حل بودم و زمانیکه فهمیدم رضا به خاطر تامین هزینه اعتیادش دزدی می کند وسایل سرقتی را به قیمت ارزان از او می خریدم و آنها را در شهر شادگان می فروختم.

وی افزود: قرار بود 2 دسته چک سرقتی به قیمت 100 هزار تومان از رضا بخرم که دستگیر شدیم.

بنا به این گزارش، رضا به دستور بازپرس پرونده روانه زندان شد و ایمان به خاطر کم سن وسال بودنش به کانون اصلاح و تربیت منتقل شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی رنجکش

 

 

کدخبر: 234787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟