سفر پسران کوچولو برای سرقت های سریالی در مشهد

سردار بهمن امیری‌مقدم  فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی درخصوص جزئیات یکی از این پرونده‌ها گفت: تیم‌های دایره آگاهی کلانتری امام‌رضا(ع) مشهد در پی چند فقره سرقت Stealing از فروشگاه‌های زعفران در مراکز تجاری هسته مرکزی مشهد، این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: ماموران انتظامی با همکاری مالک یک فروشگاه، متوجه شدند عامل سرقت‌ها با تیپ و ظاهری فریبنده و ترفندی خاص وارد فروشگاه شده و پس از گفتگویی دوستانه، گوشی تلفن همراه خود را چند دقیقه به شارژ می‌زند.

امیری‌مقدم ادامه داد: این فرد در ادامه، برای خرید نیم‌کیلو زعفران کارت عابربانک خود را برای تسویه‌حساب در اختیار فروشنده قرار می‌دهد، اما در این لحظه از فروشنده می‌خواهد کارتش را به او پس بدهد و ادعا می‌کند که می‌رود تا کارت دیگری از داخل خودرو بیاورد و با این ترفند، پلاستیک زعفران را برداشته و متواری می‌شود.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با پیگیری‌های اطلاعاتی و انجام چهره‌نگاری، متهم را شناسایی و دستگیر کردند. تحقیقات از متهم ٢۶ساله که مرتضی نام دارد در حالی آغاز شده که تاکنون چهار شاکی به اتهام سرقت بیش از یک‌کیلو زعفران از او شرکت کرده اند.

دستگیری سارقان غریبه

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به یک پرونده دیگر که در پی آن پنج پسر نوجوان دستگیر شدند، بیان کرد: این پنج نوجوان که ١۶ساله هستند چندی پیش از قزوین به مشهد آمده‌بودند و اقدام به کش‌روزنی می‌کردند.

وی با اشاره به انگیزه متهمان که صرفا سرقت بوده‌‌است، گفت: در بازرسی بدنی از متهمان، تعدادی سنگ‌های زینتی سرقتی کشف شد.

دستگیری سارق کوی طلاب

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی در ادامه، با اشاره به سرقت‌های سریالی قطعات خودرو در منطقه طلاب مشهد، بیان کرد: در پی اعلام شکایت شهروندان درخصوص این سرقت‌ها، تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس Police آگاهی خراسان‌رضوی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی صحنه سرقت، متوجه شدند که تمام سرقت‌ها با یک شگرد انجام شده و در ادامه، مشخص شد که سارق یک نفر است و با یک خودروی سواری سفیدرنگ و پلاک مخدوش اقدام به سرقت می‌کند.

امیری‌مقدم با اشاره به چهره‌زنی سارق و آغاز تحقیقات برای شناسایی و دستگیری او، خاطرنشان کرد: پلیس مخفیگاه متهم را در منطقه الهیه شناسایی کرد و پس از هماهنگی با مقام قضایی، به صورت ضربتی این مکان را بازرسی کرد.وی افزود: از این محل یک دستگاه پراید سرقتی سفیدرنگ، چندین کیف دستی زنانه و مردانه، تلفن‌همراه و انواع لوازم یدکی خودرو کشف و ضبط شد. متهم در بازجویی‌های اولیه، اعتراف کرد که یک پراید سفیدرنگ را از حوالی میدان سپاد سرقت کرده و با مخدوش‌ساختن پلاک، با آن اقدام به سرقت وسایل داخل خودروهای سواری می‌کرده‌است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی افزود: متهم تاکنون به ١٠فقره سرقت اعتراف کرده‌است و تحقیقات برای کشف سرقت‌های انجام‌شده به دست او ادامه دارد.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به عملیات‌های شبانه‌روزی پلیس برای مبارزه با افرادی که بخواهند امنیت مشهد و استان را خدشه‌دار کنند، بیان کرد: البته باید توجه کرد که هیچ مجرمی از ابتدا قصد گام‌‌گذاشتن در این مسیر را نداشته که پیش از رسیدگی به این پرونده‌ها، باید به عواملی که موجب می‌شود یک فرد به این مسیر کشیده‌شود پرداخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟