دستگیری اعضای باند کلاهبرداری 32 میلیاردی

 سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای ساوه با موضوع کلاهبرداری، این مسئله برای بررسی تخصصی توسط ماموران آگاهی شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: با دریافت اظهارات شاکیان پرونده و در بررسی های اولیه مشخص شد اشخاصی با راه اندازی و تاسیس یک شرکت پخش مواد غذایی، اقدام به تبلیغات گسترده در شهرستان ساوه کردند و به ظاهر در امر خرید و فروش مواد غذایی فعالیت داشته اما، در عمل خرید های دیگر از جمله آهن الات، ضایعات، غلات، ایزوگام و مصالح ساختمانی انجام می دادند و در قبال آن چک مهلت دار به کسبه ارائه می شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بعد از مدتی فروشندگان کالاها متوجه می شوند که چک ها سرقتی، بلامحل و یا بدون اعتبار است.

سردار عزیزی عنوان کرد: با استعلام های انجام شده از شعب بانک های کشور و در بررسی های کارشناسی و تخصصی ماموران مشخص شد که اعضای این باند دسته چک های متعددی را با هویت های جعلی و یا با شگردهای خاص از افراد متعدد به دست آورده و سپس نسبت به ارائه چک های بلا محل در شهرهای اقدام کرده اند.

وی گفت: در روند تحقیقات یک نفر از افرادی که دسته چک های بلامحل به نامش بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: متهم در بازجوی های صورت گرفته اقرار کرد که مدتی قبل به همراه فردی به یکی از شعب بانک در تهران مراجعه کرده و پس از افتتاح حساب و گرفتن دسته چک و امضاء تمام چک ها، مبلغی را دریافت و دسته چک را به او تحویل داده است.

سردار عزیزی گفت: در ادامه تحقیقات، اعضای دیگر این باند در تهران که با افتتاح یک باب مغازه، چک های متعلق به یکی از متهمان اصلی پرونده را خرج می کرد را شناسایی و دستگیر کردند.

وی عنوان کرد: در بازجویی های صورت گرفته مشخص شد که این فرد در خرج دسته چک ها با اعضای باند کلاهبرداری، همکاری می کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در روند رسیدگی به پرونده های تشکل شده مخفیگاه 2 نفر دیگر از متهمان که با این باند همکاری داشتند نیز در زنجان شناسایی شد و هر 2 نفر دستگیر شدند.

سردار عزیزی اظهار کرد: در ادامه 2 عضو دیگر این باند که یک زوج هستند نیز در شهرستان قرچک ورامین شناسایی و یکی نفر آن ها دستگیر و از این متهم مقادیر زیادی اوراق و چک های برگشتی کشف شده است.

وی خاطر نشان کرد: در روند رسیدگی به این پرونده تاکنون 6 نفر دستگیر شده اند و بررسی ها حاکی از آن است متهمان پرونده با هویت های جعلی و شگردهای گوناگون از 35 بانک دسته چک گرفته اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: تاکنون یک هزار و 170 چک برگشتی متعلق به آنان برگشت خورده است.

سردار عزیزی عنوان کرد: در استعلام انجام شده مشخص شده اعضای این باند از تعداد 247 فقره چک برگشتی 32 میلیارد ریال مال نامشروع بدست آورده اند.

وی گفت: تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟