سرهنگ "نصرالله عباسی" فرمانده انتظامی "رفسنجان" گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در سطح شهرستان با رمالی و وردنویسی اقدام به اغفال و فریب مردم می‌کند، مأموران پلیس امنیت عمومی پرونده را در دستور کار خود قراردادند.

وی ادامه داد: با تکمیل تحقیقات به‌دست‌آمده، اقدامات ویژه پلیسی برای دستگیری متهم آغاز و با شناسایی محل‌های اختفاء وی، سرانجام متهم در حال ورد نویسی دستگیر و در تحقیقات تخصصی به کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وردنویسی و رمالی با شگردهای مختلف اعتراف کرد.

سرهنگ عباسی افزود: این کلاهبردار پس از شناسایی سوژه‌های خود و بررسی و تحقیق در مورد زندگی آن‌ها از افراد محل و همسایگان، با در اختیار داشتن اطلاعات فردی از سوژه‌ها، اقدام به تجویز دعا و سوءاستفاده از باورهای دینی مردم می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد:در بازرسی از منزل متهم تعداد زیادی کتاب به زبان عربی و فارسی و تعدادی دعا کپی شده ،پوست وموی حیوانات کشف شد که تحقیقات نشان داد با آنها برای دختران ورد بخت گشایی می نوشت.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان در پایان با اشاره به اینکه این متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد خاطرنشان کرد: افراد کلاهبردار با دادن وعده ازدواج، تأمین شغل، حل مشکلات، و .. .قصد کلاهبرداری رادارند که شهروندان باید با هوشیاری پس از اطمینان از نیت پلید طرف مقابل، مراتب را سریع به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟