به گزارش رکنا، سرهنگ سید‌محمد هاشمی، فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی گفت: در شبکه اجتماعی کانالی با حدود 500 نفر عضو شناسایی شد که ادمین کانال مبادرت به درج تصاویر پسران و دختران جوان سبزواری همراه با مطالبی توهین آمیز و ناسزا در ذیل تصاویر مذکور می کرد. چند فقره شکایت از سوی دختران و پسران سبزواری چه به صورت تلفنی یا حضوری و تقاضای رسیدگی به هتک حرمت اتفاق افتاده درکانال مذکور را داشتند.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت موضوع به قید فوریت‌، مراتب شناسایی ادمین کانال به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس Police فتا قرار گرفت که در این رابطه کارشناسان متوجه شدند مدیر این کانال برای عدم شناسایی‌، هیچ سرنخی از خود در فضای مجازی  به جا نگذاشته و حتی به شاکیان اعلام کرده بود وقت خودشان را برای شناسایی هدر نکنند‌، پلیس فتا هم قادر به شناسایی بنده نیست.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات وسیع فنی تخصصی‌، هویت متهم که پسری 19 ساله و یکی از دانشجویان دانشگاه‌های سبزوار و متخصص IT بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا برای رسیدگی به پرونده منتقل کردند.
هاشمی ادامه داد: متهم به این خیال که داده ‌های دیجیتالی جرم Crime را با حذف کانال از بین برده است‌ ابتدا منکر هرگونه اتهامی می‌ شود لیکن با مشاهده ادله  دیجیتالی جرم که با دقت نظرتوسط کارشناسان آن پلیس جمع آوری شده بوده، راهی جز اعتراف به بزه انتسابی نداشت و ضمن اظهار ندامت و پشیمانی دلیل ایجاد کانال را سرگرمی و نیز دریافت شارژ تلفن همراه از کاربران برای حذف تصاویرشان از کانال عنوان کرد که در خاتمه متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟