دو هفته پیش دختری جوان با حضوردر پلیس Police فتای شهرستان سبزوار از فردی به اتهام اخاذی در تلگرام شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: چند روز پیش فردی در تلگرام به طور خصوصی به من پیام دادکه عکس‌های خصوصی‌ام را به‌دست آورده و در یک کانال تلگرامی منتشر کرده است. اگر می‌خواهم عکس‌هایم را از آنجا بردارد، باید پولی بپردازم در غیر این صورت این عکس‌ها را در کانال‌های دیگر هم منتشر کرده و مرا به دردسر می‌اندازد.

وی افزود: ابتدا گفته‌هایش را باور نکردم تا این که کانال تلگرامی مورد نظر را نگاه کردم و متوجه شدم گفته‌هایش صحت دارد. در آن کانال غیراخلاقی علاوه بر عکس‌های من، عکس دختران و پسران دیگری هم وجود داشت و مطالبی غیراخلاقی در کنار عکس من درج شده بود. به آن فرد که مدیریت کانال تلگرامی را به عهده داشت، 200 هزار تومان پول پرداخت کردم. او چند بار دیگر هم از من پول گرفت اما عکس و اطلاعاتم را پاک نکرد. دوباره برایم پیام فرستادکه باید پول بیشتری بپردازم که متوجه شدم هدف این فرد اخاذی بوده و از او شکایت دارم.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری اخاذ تلگرامی ادامه داشت تا این که دختران و پسران جوان دیگری هم با حضور در پلیس فتا شکایت‌هایی مشابه مطرح کردند. با تحقیق از این شاکیان معلوم شد آنها نیز به همین شیوه در دام یک اخاذ اینترنتی گرفتار شده‌اند.

با افزایش شکایت‌ها روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله‌ای جدید شد. جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این که ماموران ردپای پسری 19 ساله را که ساکن یکی از محله‌های شهرستان سبزوار بود، شناسایی کردند و او بازداشت شد.

ماموران در بازرسی از رایانه وی متوجه شدند او پیش از دستگیری، کانال تلگرامی غیراخلاقی را مسدود کرده است. ماموران رایانه و گوشی او را مورد بررسی قرار دادند که معلوم شد او خودش آن کانال تلگرامی غیراخلاقی را راه‌اندازی کرده است.

متهم با انتقال به پلیس فتای شهرستان سبزوار مورد تحقیق قرار گرفت و به اخاذی از دختران و پسران جوان اعتراف کرد.

پسر اخاذ به افسر تحقیق گفت: من دانشجو هستم. ابتدا برای تفریح عکس‌های خصوصی دختران و پسران را در تلگرام و اینستاگرام سرقت Stealing کرده و بعد با دستکاری این عکس‌ها، آنها را در یک کانال تلگرامی غیراخلاقی که خودم آن را راه‌اندازی کرده بودم، قرار دادم و مطالبی دروغین در کنار عکس‌هایشان درج می‌کردم.

وی ادامه داد: بعد از آن با شماره تلفن آنها تماس می‌گرفتم و تهدید می‌کردم اگر پولی به من نپردازند عکس‌هایشان را در کانال‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنم که می‌ترسیدند و 200 تا 600 هزار تومان به من می‌دادند. ابتدا این کار برای تفریح و سرگرمی بود. زمانی که متوجه می‌شدم آنها هر قدر بخواهم می‌دهند، دست به اخاذی‌های بیشتر زدم.

سرهنگ سیدمحمد هاشم‌زاده هاشمی، فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار در این باره گفت: برای متهم قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.

وی با هشدار به کاربران اینترنتی از آنها خواست از قرار دادن عکس‌های خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند تا مورد سوء استفاده افراد شیاد قرار نگیرند و زندگی، مال و آبرویشان به خطر نیفتد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟