در پی اعلام خبری مبنی بر جابه‌جایی یک محموله بزرگ مواد مخدر Drugs به وسیله یک دستگاه خودروی باری از یکی از شهرهای جنوبی شرقی کشور به مشهد، تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس Police مبارزه با مواد مخدر استان با دستور معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب مشهد وارد عمل شده و تحقیقات خود را برای شناسایی قاچاقچیان آغاز کردند.

ماموران بعد از چهار روز تحقیقات تخصصی و انجام رد‌زنی‌های میدانی سرانجام روز گذشته خودروی مورد نظر را که یک دستگاه تریلی بود، شناسایی و با هماهنگی قاضی Judge حسن حیدری تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.

تعقیب این خودروی سنگین تا جایی ادامه داشت که ماموران با دریافت دستور از مقام قضایی وارد عمل شده و با اعلام هشدار ایست این تریلی را متوقف کردند. با توقف تریلی، بار این خودروی سنگین مورد بازرسی قرار گرفت که ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی محموله ٢٠١کیلویی تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در بار تریلی جاسازی شده بود را کشف کردند.

ماموران در ادامه این عملیات یک دستگاه خودروی سواری زانتیا که به عنوان راه‌پاک‌کن بود، شناسایی و بعد از طی مسافتی کوتاه توقیف کردند. در این عملیات ضربتی چهار سوداگر مرگ که اعزای تشکیل‌دهنده یک باند حرفه‌ای توزیع‌مواد مخدر در سطح کشور هستند، دستگیر و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

تحقیقات از چهار قاچاقچی Smuggler دستگیر شده در مشهد ادامه داشت که خبری مبنی بر حمل و جابه‌جایی یک محموله دیگر مواد مخدر به سبزوار توسط منابع اطلاعاتی به پلیس اعلام و تیمی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان وارد عمل شدند.

اطلاعات به دست آمده حاکی از آن بود که گردانندگان یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر قصد دارند تا محموله مواد افیونی خود را با یک دستگاه خودروی سواری از یکی از شهر‌های جنوب شرقی کشور به مقصد سبزوار حمل کنند، بنابراین ماموران با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شده و ردزنی‌های خود را برای شناسایی خودروی مورد نظر آغاز کردند. تیم رسیدگی کننده به این پرونده سرانجام خودروی مورد نظر که یک دستگاه سواری پژو پارس بود را در محور بردسکن به سبزوار شناسایی و با هماهنگی قاضی حیدری تحت تعقیب قرار دادند.

ماموران بعد از طی مسافتی وارد عمل شده و به راننده این خودرو که مردی جوان بود، دستور ایست دادند اما راننده ضمن بی‌توجهی به دستور ماموران با سرعت بالا و حرکات مارپیچ فرار Escape کرد. در‌حالی‌که این تعقیب و گریز در محور بردسکن به سبزوار ادامه داشت، ماموران با به کارگیری قانون Law سلاح برای متوقف‌کردن خودروی متواری چند تیر هوایی شلیک کردند اما راننده بی‌اعتنا به هشدار ماموران همچنان به راه خود ادامه داد.

ماموران پلیس در نهایت چند تیر به سمت محور‌های پژو پارس مورد نظر شلیک کردند که بعد از مسافت کوتاهی این خودرو متوقف شد. به گفته معاون دادستان مشهد در این عملیات یک قاچاقچی به ضرب گلوله پلیس به هلاکت رسید و یک نفر دیگر نیز دستگیر شد. ماموران در بازرسی از این خودروی سواری ١٨١کیلو تریاک را کشف و ضبط کردند. متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای تحقیقات بیشتر روانه دادسرا شد.

یک روز بعد از دستگیری و هلاکت دو قاچاقچی در محور بردسکن روز دوشنبه ٢٠دی ماه تیم عملیاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سبزوار در اقدامی پوششی به اطلاعاتی دست یافت که نشان می‌داد اعضای یک باند دیگر توزیع‌کننده مواد مخدر قصد دارند، محموله مواد افیونی را به وسیله یک دستگاه خودروی باری از این محور وارد سبزوار کنند.

این عملیات درحالی آغاز شد که ماموران تریلی مورد نظر را در ۴٠کیلومتری سبزوار شناسایی و متوقف کردند. تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده در بازرسی از بار این خودروی تریلی مقدار ١٠۶کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در بدنه این خودرو جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

در این عملیات دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند. قاضی حیدری، معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در این باره گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با رواج قاچاق Contraband مواد مخدر، شناسایی و برخورد با قاچاقچیان، یکی از موارد مورد تاکید دستگاه قضایی است که با همکاری نیروی انتظامی در سطح استان به صورت جدی در حال پیگیری است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟