سردار کیومرث عزیزی با اشاره به دستگیری کلاهبرداران حرفه‌ای در تفرش اظهار داشت: در آذرماه امسال، پرونده‌ای به پلیس Police آگاهی شهرستان تفرش ارجاع شد که مستندات و بررسی‌های مقدماتی کاراگاهان، حاکی از کلاهبرداری گسترده متهمان در آن بود.

وی افزود: ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که روزی متهمان پرونده مذکور که دو خانم سالمند هستند به دلیل اختلافات ملکی با یکی از اهالی شهرستان تفرش درگیر و با حضور بهنگام مأموران در محل نزاع در راستای حل مشکل خود ابتدا به کلانتری و پس از تشکیل پرونده قضایی مربوطه به پلیس آگاهی این شهرستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، مشخص شد که این دو خانم مدتی با فریب دادن مردم با حضور در مراسم مذهبی مختلف، اظهار می‌کردند که مالک شرکت و موسسه‌ای هستند که در زمینه خرید و فروش سکه و زعفران فعالیت داشته و سود حاصل از آن را در راستای خرید لوازم خانگی برای افراد نیازمند هزینه می‌کنند.

سردار عزیزی بیان کرد: یکی از روش‌های حرفه‌ای متهمان برای فریب شهروندان به این صورت بود که سعی می‌کردند اعتماد افرادی را که پول بیشتری به آنها می‌دادند با پرداخت سود زیاد در کمترین مدت و دادن وعده‌های دروغین، به سود خود جلب کنند.

وی عنوان کرد: با استعلام‌های انجام شده از سوی کارآگاهان پلیس مشخص شد که هیچ سابقه‌ای از ثبت شرکت توسط متهمان پرونده در سامانه ثبت شرکت‌ها موجود نبوده و به هیچ عنوان چنین شرکتی موجودیت خارجی ندارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از شناسایی تعدادی از مالباختگان در روند رسیدگی به این پرونده خبر داد و گفت: در روند تحقیقات با شناسایی 22 نفر از مالباختگان از سوی پلیس، مشخص شد که متهمان مذکور مبلغ 15 میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده‌اند.

سردار عزیزی اضافه کرد: متهمان در اعترافات خود بیان داشتند که با سوءاستفاده از احساسات خیرخواهانه مردم و حضور در مراسم مختلف، تحت عنوان یک شرکت فعال در امر خرید و فروش سکه و زعفران، مبادرت به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند.

126 هزار نخ سیگار قاچاق Contraband در عملیات پلیس زرندیه کشف شد

فرمانده انتظامی زرندیه گفت: در عملیات روز گذشته پلیس این شهرستان 126 هزار نخ سیگار قاچاق از یک دستگاه خودروی سواری کشف شد.

محمدرضا روشن‌دل افزود: مأموران انتظامی شهرستان در تحقیقاتی از جابه‌جایی اقلامی قاچاق از محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع شدند و بلافاصله برنامه‌ریزی عملیاتی برای توقیف محموله قاچاق آغاز شد.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، تیمی از مأموران کلانتری پرندک و مأموران یگان امداد شهرستان در عملیاتی موفق شدند خودرو را شناسایی و متوقف کنند.

فرمانده انتظامی زرندیه تصریح کرد: با توقف خودرو و در بازرسی از آن مقدار 126 هزار و 600 نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

روشن‌دل از ارجاع پرونده تشکیلی به دستگاه قضایی خبر داد گفت: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه فعالیت افراد سودجو در امر قاچاق کالا، موضوع را برای بررسی از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش کنند.

کلاهبرداری پسر از پدر بی‌سواد در اراک

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که با سوء استفاده از بی‌سوادی پدرش اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی او می‌کرد در اراک شناسایی ودستگیر شد.

مصطفی نوروزی افزود: در پی‌مراجعه شهروندی، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس شهرستان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی‌اش، موضوع به سرعت در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: سرانجام کارشناسان پلیس فتای استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند متهم را که فرزند شاکی پرونده بود شناسایی و با هماهنگی قضایی او را به پلیس فتا احضار کنند.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده در آغاز منکر هرگونه برداشت غیرمجاز بود که سرانجام با کامل شدن روند تحقیقات و مشاهده ادله و مستندات موجود به بزه انتسابی اقرار و اذعان داشت که از بی‌سوادی پدرش استفاده کرده و به صورت اینترنتی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شخصی او می‌کرده است.

نوروزی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

خودروی حامل کالای قاچاق میلیونی در دلیجان توقیف شد

فرمانده انتظامی دلیجان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل محموله قاچاق به ارزش 800 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

علی هاشمی افزود: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان دلیجان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: سرانجام مأموران پس از بازرسی از کامیون مذکور موفق به کشف یک‌هزار و 496 عدد انواع مختلف اسباب بازی، 2 هزار و 700 عدد انواع آدامس، 120 جعبه شکلات، 600 کیلوگرم پلاستیک زباله، هشت حلقه لاستیک، 10 عدد چرخ خیاطی و 300 کیلوگرم بادام هندی قاچاق فاقد هر گونه مدارک گمرکی شدند.

فرمانده انتظامی دلیجان با اشاره به توقیف، دستگیری و معرفی راننده خودرو به مرجع قضایی عنوان کرد: در بررسی به عمل آمده ارزش محموله قاچاق کشف شده بالغ بر 800 میلیون ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت‌طلب و سودجو موضوع را از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند تا پلیس در اسرع وقت در راستای حمایت از تولید ملی و شکوفایی اقتصاد مقاومتی با هنجارشکنان برخورد قاطع و قانونی داشته باشد.

تصادفات خسارتی تا 63 میلیون ریال نیاز به ترسیم کروکی ندارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: در تصادفات خسارتی با داشتن شرایطی نیاز به ترسیم کروکی نیست و طرفین تصادف Crash می‌توانند مستقیم به شرکت‌های بیمه مراجعه کنند.

سرهنگ ابوالفضل امیدی افزود: برابر اعلام شرکت‌های بیمه، در تصادفات خسارتی که میزان خسارت تا مبلغ 63 میلیون ریال برآورد می‌شود، نیاز به ترسیم کروکی نیست.

وی تصریح کرد: به همین منظور باید طرفین یک تصادف در ابتدا با یکدیگر توافق داشته و هر دو دارای بیمه شخص ثالت معتبر و گواهینامه مجاز رانندگی باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در این صورت اگر طرفین تصادف اعتراضی نداشته باشند می‌توانند با در دست داشتن مدارک خودروی خود به ادارات خسارت بیمه‌ها مراجعه کنند.

امیدی عنوان کرد: نکته‌ای که باید شهروندان به آن توجه داشته باشند، در تصادفات منجر به جرح و فوت، توافق طرفین در صحنه تصادف کافی نبوده و باید مراحل قضایی و ترسیم کروکی انجام پذیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟