زندگی  زن 92 ساله در قفس حیوانات خانگی/پسر و عروس این زن مقصر بودند +عکس

به گزارش رکنا، پیش از این روزنامه‌ها در منطقه گوانگشی در جنوب چین گزارش دادند که این زن ۹۲ ساله توسط پسر و عروسش برای سال‌ها در شرایط بسیار نامطلوب و داخل قفس حیوانات خانگی‌ نگه داشته شده است.
روزنامه سادرن مورنینگ پست منتشر کرد: این زن که نام خانوادگی‌اش یانگ است در یک سلول ۱۰ مترمربعی زندگی می‌کرد و روی یک نیمکت چوبی می‌خوابید.
در ماه های اخیر کاربران اینترنت در چین از مواردی که به نظر می‌رسد افراد مسن مورد بی توجهی فرزندان قرار گرفته اند خشمگین بوده‌اند.
شرایط زندگی یانگ را یک زن محلی افشا کرده است. او ویدیویی در سایت معروف ویدیویی میائوپای گذاشته که یانگ را در داخل قفس نشان می‌دهد.
او پرسیده است: چگونه می توانید او را مجبور کنید در اینجا زندگی کند و به او غذا ندهید؟
این ویدئو که ۶ ژانویه آپلود شده بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیننده داشته است. بسیاری از بینندگان از این تصاویر ابراز خشم کرده‌اند.
ده‌ها هزار نفر از کاربران چینی مجازات پسر و عروس یانگ را خواستار شده‌اند. همچنین خشم عمومی پس از آن بیشتر شد که روزنامه سادرن مورنینگ پست در تاریخ ۱۰ ژانویه تصاویری را از جثه بسیار لاغر این پیرزن ناشی از سوء‌تغذیه او منتشر کرد.
این روزنامه می گوید یانگ در حال حاضر در بیمارستان محلی تحت درمان قرار گرفته و ساکنان در این منطقه با دادن ملافه و لباس به او کمک کرده‌اند.
تا سال ۲۰۵۰ بیش از یک چهارم از جمعیت چین بیش از ۶۵ ساله خواهد شد.
بسیاری می گویند خیالشان راحت شده که به او کمک می‌شود. در سال ۲۰۱۴، یک زن ۹۰ ساله در استان هنان در مرکز چین پس از قرار گرفتن در شرایطی مشابه درگذشت.
اما روزنامه سادرن مورنینگ پست گزارش می‌دهد که پسر این زن که اسم خانوادگی‌اش وو است گفته است مادرش به صورت داوطلبانه خود را در داخل قفس جا کرده است چون او به بیماری بی‌اختیاری ادرار مبتلا است و نگران بوده که مزاحمتی برای اعضای خانواده باشد.
پلیس می گوید: وو و همسرش مظنون به بدرفتاری هستند اما اگر معلوم شود که یانگ به طور داوطلبانه نقل مکان کرده، بعید است که آنها متهم شوند.
با این حال ماجرای یانگ نخستین مورد اوج گرفتن خشم مردم این کشور نیست. در ماه‌های اخیر موارد مشابه بی‌توجهی آشکار فرزندان نسبت به سالمندان چینی باعث خشم در شبکه‌های اجتماعی شده است.
در ماه نوامبر، ده‌ها هزار نفر از کاربران آنلاین به یک ویدیو از استان هنان، که در آن یک مرد ۶۲ ساله در حال جستجو در بین زباله‌ها بود، با خشم و عصبانیت واکنش نشان دادند.
در همان ماه کاربران شبکه‌های اجتماعی داستان یک زن ۷۰ ساله در استان شمالی جینان را مورد بحث قرار داده بودند که برای کمک به پسرش در صرفه جویی پول خرید خانه در هوای سرد زیر صفر سبزیجات می فروشد.
یک کاربر تحت نام کی‌توپ، گفته است: این نکات نشان می دهد که چگونه جامعه چین، غیرطبیعی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟