مرگ  2 زن و 5 مرد همدانی با خوردن قرص برنج

علی‌احسان صالح مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت:  ۲ زن و ۵ مرد امسال جان خود را بر اثر مصرف قرص برنج از دست دادند، اظهار کرد: بر اساس آمار، تلفات ناشی از مصرف قرص برنج در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی استفاده نادرست از قرص برنج را دارای عواقب جبران‌ناپذیری دانست و افزود: سال گذشته در مدت یاد شده نیز ۴ نفر در همدان شامل یک زن و ۳ مرد به علت مسمومیت ناشی از مصرف این قرص جان باختند.

صالح در زمینه تبعات منفی استفاده از قرص برنج نیز گفت: با جذب قرص برنج در بدن انسان، آنزیم‌های سلولی بلوکه شده و زمینه سمی شدن سلول‌ها در تمام سیستم بدن مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه پادزهری برای بی‌تأثیر کردن مسمومیت با قرص برنج وجود ندارد، عنوان کرد: مصرف قرص برنج دارای علائمی چون کم‌خونی، کاهش اشتها و وزن، شکستگی و مرگ تدریجی استخوان‌ها است.

صالح در پایان با بیان اینکه استفاده نصف قرص برنج برای یک فرد بالغ کشنده است، اظهار کرد: اختلالاتی چون اختلال نبض، کبدی و عصبی، اختلالات متابولیکی، از کارافتادگی کلیه، افت فشار خون و بی‌هوشی از اثرات استفاده از این قرص به شمار می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 237774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟