دستگیری شکارچیان سه هوبره در خواف

به دنبال کسب اطلاعاتی از منابع محلی، مبنی بر فعالیت گروهی از متخلفان در زمینه شکار، خرید و فروش هوبره، نیروهای یگان محیط زیست خواف تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف در این باره گفت: محیط بانان در تحقیقات خود دریافتند که متخلفین با همکاری افرادی در استان خراسان جنوبی قصد قاچاق Contraband هوبره به مقصد قاچاق به کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس را دارند.

عباس طاهریان اظهار داشت: نیروهای یگان محیط زیست پس از شناسایی مکان های احتمالی تردد اعضای این باند، به کمین در مسیرهای مربوطه نشسته و پس از حدود ۱۲ ساعت به یک خودروی پراید مشکوک شدند.

محیط بانان خودروی مذکور را متوقف و در بازرسی از درون آن سه هوبره که در شرایط نامناسبی در داخل کیسه های برنج حمل می شدند، کشف و ضبط شد.

در این رابطه دو سرنشین خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تفهیم اتهام توسط دادسرای خواف، متهمین با صدور قرار وثیقه تا اطلاع ثانوی روانه بازداشتگاه شده و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.

تحقیقات از متهمین دستگیر شده در خصوص سایر اعضای این باند نیز آغاز شده است.

متاسفانه آسیب های متعددی در ناحیه ران پا، پر ریزی ناشی از استرس، عدم تغذیه مناسب و غیره به هوبره های کشف شده وارد شده است.سه هوبره آسیب دیده از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان خواف مورد معاینه قرار گرفته و تحت مداوا هستند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک هوبره معادل دویست میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین قاچاقچیان دستگیر شده علاوه بر جنبه کیفری جرم Crime می بایست مبلغ ۶۰۰۰ میلیون تومان به حساب دولت واریز کند.

به گزارش دیده بان حیات وحش،متخلفان علاوه بر ضرر و زیان وارده به محیط زیست در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون Law شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 237855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟