این مرد را می شناسید / بابک با دو زن و 3 مرد به حساب مردم پول میلیونی واریز می کرد و ...

 سوم آبان امسال، مرد جوانی که خود را یکی از کارمندان امور مالی فرودگاه معرفی می‌کرد نزد سرهنگ ابوالفضل عرب - رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد- رفت و به تشریح جزئیات یک ماجرا پرداخت.«سرگرم کار بودم که تلفن همراهم زنگ زد و مرد جوانی با خوش‌زبانی گفت: «سلام آقا من از روابط عمومی صدا و سیما با شما تماس می‌گیرم. باید به اطلاعتان برسانم که در قرعه کشی مسابقه تلویزیونی برنده 12 میلیون تومان شده‌اید که می‌خواهیم این هدیه را به حساب بانکی شما واریز کنیم.» کارمند قلابی چنان نقش خود را بخوبی اجرا کرد که ذره‌ای شک نکردم. این کلاهبردار حتی شماره روابط عمومی صدا و سیما را نیز به من داد تا از صحت خبر مطمئن شوم. حتی وقتی با آن شماره تماس گرفتم، فردی که پشت خط بود گفته‌های این کلاهبردار را تأیید کرد.من هم با خوش خیالی همه این نقشه‌ها را باور کردم بی‌خبر ازآنکه تمام اینها دام کلاهبرداران حرفه‌ای است.آن مرد به من گفت: دقایقی دیگر پول به حسابم واریز خواهد شد و من تنها باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کنم تا از آن طریق پول به حسابم واریز شود. او حتی یک شماره هم به من داد و خواست از این طریق با آنها در ارتباط باشم. آنقدر از خبر برنده شدنم خوشحال بودم که بدون هیچ فکری خودم را مقابل یک دستگاه خودپرداز رساندم و پس از تماس با آنها هرچه را که از آن سوی خط می‌گفتند موبه‌مو اجرا کردم .مرد کلاهبردار اعدادی را به من دیکته کرد که وارد دستگاه خودپرداز کنم تا 12 میلیون تومان به حسابم واریز شود. در حالی که این اعداد یک تله بود زیرا در چشم به هم زدنی هرچه در حسابم بود برداشت شد.»

با شکایت مرد فریب‌خورده، کارآگاهان پلیس با دستور سرهنگ ابراهیم حسین‌زاده -‌ فرمانده پلیس مهرآباد- رسیدگی به این ماجرا را در دستور کار قرار دادند و پرونده نیز به شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 9 ارسال شد. تجسس‌های پلیسی نشان داد پول‌های برداشتی از حساب کارمند فرودگاه به حساب بانکی افراد دیگری واریز شده است.درادامه هم مشخص شد این حساب ها با مدارک جعلی افتتاح شده‌اند و صاحب حسابی وجود ندارد. با به‌ دست آمدن این سرنخ‌ها، تحقیقات قضایی و پلیسی برای ردیابی و شناسایی گردانندگان باند کلاهبرداری از راه دور تحت نظر بازپرس وارد مرحله تازه‌ای شد. سرانجام با ردیابی‌های تخصصی، هفته گذشته اعضای باند کلاهبرداری ردیابی و شناسایی شدند.آنها که اعضای یک خانواده بودند در عملیات ویژه پلیسی در مخفیگاهشان واقع در فردیس کرج شناسایی شدند.ازمخفیگاهشان نیز مقدار زیادی تلفن همراه و سیم کارت‌های سرقتی و مدارک جعلی به‌دست آمد. اعضای باند که 3 مرد و 2 زن بودند شناسایی شدند ولی یکی از آنها که بابک 27 ساله نام داشت وبرنامه‌ریزی کلاهبرداری وسرقت‌ها را در دست داشت با اطلاع از دستگیری خانواده‌اش متواری شد.

 تبهکاران پس ازدستگیری ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند ولی سرانجام لب به بیان حقیقت گشودند و به 30 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند.

شواهد نشان داد، پدر خانواده که دارای سابقه کیفری جعل و کلاهبرداری بود به همراه پسر و 3نفر دیگر از اقوامش این باند را تشکیل داده بود و با شماره‌گیری تلفن همراه افراد ناشناس به بهانه برنده شدن در مسابقات تلویزیونی و رادیو جوان افراد ساده لوح را فریب داده و پول‌های میلیونی به جیب می‌زدند.

بررسی گردش مالی این تبهکاران نیز نشان داد مالباختگان از شهرهای مختلف ایران در دام شیادان گرفتار شده‌اند.

سرهنگ ابراهیم حسین‌زاده، فرمانده پلیس فرودگاه تهران با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به خاطر دستگیری اعضای این گروه، درخواست انتشار بدون پوشش تصویر متهم اصلی پرونده از سوی بازپرس صادر شده است.

 به همین خاطر از تمامی شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم فراری شده و اطلاعاتی درباره مخفیگاه یا محل‌های تردد وی دارند، درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 63956683 در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد قرار دهند و در صورت کلاهبرداری مشابه نیزبه اداره آگاهی فرودگاه یا دادسرا مراجعه کنند.

سمانه شهباز

کدخبر: 238062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟