حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان فارس اظهارکرد: با تلاش مقامات قضایی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری بزرگان و معتمدان محلی پرونده قتلی که 8 سال پیش به وقوع پیوسته بود با صلح و سازش مختومه شد.

وی افزود: در اسفند ماه سال 1387 سه مرد درشهرستان زرین دشت استان فارس در خصوص مسائل خانوادگی با شخصی به هویت خ - ا لف درگیر شده و پس از ضرب و جرح شدید باعث قتل Murder وی می شوند .

حجت الاسلام والمسلمین سید عبد المهدی موسوی اضافه کرد: درنتیجه این اقدام پرونده متهمان در دادگستری شهرستان زرین دشت تشکیل و به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد که در نهایت پس از رسیدگی از سوی دادگاه کیفری استان فارس حکم قصاص قاتلان صادر و با تأیید حکم دیوان عالی کشور پرونده نیز در اجرای احکام کیفری شیراز آماده اجرا بود که تا با اهتمام و تلاش فراوان اعضای شورای حل اختلاف و برگزاری ده ها جلسه مصالحه ، اولیای دم مرحوم خ- ا لف رضایت خود را از 3 قاتل The Murderer محکوم به قصاص اعلام کردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: رضایت نامه اولیاء دم در اجرای احکام کیفری حوزه قضایی زرین دشت و با هماهنگی دادستان این شهرستان تنظیم و جهت ادامه روند قضایی و قانونی به شعبه اجرای احکام کیفری شیراز ارسال شده است.

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان فارس با بیان این مطلب که با بخشش این سه محکوم تعداد پرونده های قتل مصالحه شده در استان فارس به 18پرونده از ابتدای امسال تاکنون رسیده است گفت: اهمیت حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش بین مردم تا آن حد است که امیرالمومنین(علیه السلام) به نقل از پیامبر گرامی اسلام ارزش آن را از یکسال نماز و روزه مستحبی بیشتر دانسته است و خداوند متعال نیز در قرآن کریم مکررا مسلمانان را به گذشت و رفع کینه و خصومتها سفارش کرده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان دوستانه خانواده مرحوم خ-الف که با رضایت خود از این سه نفر قاتل محکوم به قصاص زمینه گذشت و اصلاح ذات البین را فراهم کردند؛ تقدیر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟