توضیح ناجا درباره انتشار کلیپ در یافت وجه از سوی یک مامور+عکس

دراین بیانیه آمده است: نیروی انتظامی «مراقبت» از نحوه و شیوه برخورد کارکنان خویش را در شمار یکی از تکالیف و وظایف اساسی خود جای داده است. چه، این نیرو متولی انجام مأموریت‌هایی است که همگان آنها را در شمار «مأموریت‌های حمایتی» قرار می دهند.

برای این منظور پلیس Police همواره از ساز وکارهای نظارتی و مراقبتی ویژه‌ای بهره می گیرد تا از وقوع هر نوع لغزش رفتاری و خطای انضباطی و سازمانی جلوگیری کند یا در صورت وقوع بلافاصله به مداخله مؤثر در آن بپردازد.

افزون بر آن، نیروی انتظامی همواره نظارت‌های مردمی را نیز پراهمیت تلقی کرده و برای این منظور «سامانه 197» را ایجاد کرده است. تا یکایک شهروندان مسئول از آن طریق؛ پلیس را در جریان نظرات خویش قرار دهند. اما با وجود تمام نظارت‌ها و مراقبت‌های درون و برون سازمانی، هراز چند گاهی لغزشی از سوی شمار بسیار قلیل و انگشت شماری از کارکنان چهره می نماید، که نه تنها ممکن است شماری از شهروندان را برنجاند، بلکه انبوه کارکنان خدوم، متعهد و وظیفه شناس ناجا را نیز آزرده خاطر می‌سازد. از همین رو، پلیس هماره بر شدت نظارت‌ها و مراقبت‌های خود می‌افزاید تا مانع از وقوع لغزش‌هایی شود که چهره پاک و اخلاقی سازمان و کارکنان را ملکوک می‌سازد. متأسفانه اخیراً کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که بیانگر رفتار نفرت‌انگیز یکی از مأموران در یکی از استان‌های کشور است.

در این خصوص ضروری است به اطلاع شهروندان محترم برساند که سازمان‌های نظارتی و مراقبتی پلیس حتی پیش از انتشار این کلیپ؛ فرد مذکور را شناسایی و پس از انجام تحقیقات، او را به مراجع قضایی تحویل و همزمان پرونده فرد خاطی در کمیسیون‌های داخلی ناجا در حال بررسی است.

بنابراین ما همچون همیشه یادآوری می کنیم که گرچه نرخ وقوع لغزش‌های رفتاری در سازمان پلیس بسیار قلیل است، اساساً ما این وقوع اندک را هم بر نمی تابیم و با خاطیانی که با رفتار خلاف خود شهروندان محترم را می رنجانند قاطعانه برخورد می‌کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟