نجات معجزه آسا پس از سقوط 50 متری درون دره های توچال

به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر سقوط Fall شخصی در ارتفاعات کوه توچال، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 14:10 دقیقه روز جمعه گذشته بی درنگ گروه امداد و نجات کوهستان را روانه محل حادثه Incident کرد.

رامین نایب پور رئیس ایستگاه 64 آتش نشانی و مسئول گروه امداد و نجات کوهستان این سازمان گفت: بنا به اظهار شاهدین، این مرد 50 ساله به علت نامشخصی از ارتفاع 50 متری و از بالای آبشار به عمق دره سقوط کرد.

وی افزود: این شخص به طرز ناباورانه ای از این حادثه جان سالم بدر برد و فقط از قسمت دست و پای راست دچار شکسته شد.

نایب پور تصریح کرد: آتش نشانان با استفاده از ابزارهای نجات و طی مسافت زیادی با پای پیاده عازم محل حادثه شده و پس از رفتن به عمق دره و تثبیت کردن وی بر روی برانکارد مخصوص، با رعایت تمام نکات ایمنی این مرد میانسال را با تلاش بسیار از مسیرهای سخت و دشوار به ایستگاه یک تله کابین توچال منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند تا به بیمارستان اعزام شود.

مسئول گروه امداد و نجات کوهستان این سازمان با اعلام این که علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان در بررسی است، به شهروندان توصیه کرد: هنگام رفتن به کوهستان ضمن استفاده از لباس و تجهیزات مناسب کوهنوردی، به هشدارهای ایمنی توجه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟