مجازاتی باورنکردنی برای قاتلان زرگر یزدی/قصاص،زندان حبس ابد و 246 سال زندان

شهیدی فر از صدور حکم عاملان قتل زرگر یزدی خبر داد و گفت: دو بار قصاص نفس بخاطردو  قتل عمدی، دو بار حبس ابد بابت معاونت در قتل و مجموعاً 246سال حبس و 594 ضربه شلاق برای عاملان قتل زرگر یزدی حکم صادر شد.

رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک یزد  افزود : متهم ردیف اول این جنایت Crime که توسط دو برادر صورت گرفت، برادر بزرگتر بود که بابت دو فقره قتل عمد به دوبار قصاص نفس محکوم شد و در مجموع 130 سال 6 ماه نیز حبس به واسطه جرائمی همچون معاونت در سرقت Stealing حدی، سه فقره آدم ربایی ، ایجاد جرح با چاقو ، سرقت موتورسیکلت ، شروع به اقدام به قتل ، خرید و نگهداری سلاح گرم و سرقت مقرون به آزار و همچنین مشارکت در جنایت بر میت محکوم شد.

وی به محکومیت به شلاق و پرداخت دیه این متهم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دیه بابت ایراد جراحت و 99 ضربه شلاق جهت مشارکت در سرقت مقرون به آزار و همچنین 99 ضربه شلاق بابت مشارکت در جنایت بر میت و همچنین پرداخت دیه نیز حکم دیگر جرائم این مهتم بوده است.

این مقام قضایی از صدور دو فقره حبس ابد برای متهم ردیف دوم که برادر کوچکتر دخیل در این جرائم است خبر داد و گفت : این متهم نیز به دو فقره حبس ابد بابت معاونت در قتل محکوم شده است و 115سال 6 ماه حبس نیز بابت سایر جرائمی همچون غصب عنوان مأمور نیروی انتظامی ، سه فقره آدم ربایی، معاونت در شروع به قتل، مشارکت در سرقت مقرون به آزار و بابت نگهداری و حمل سلاح گرم به عنوان حکم این متهم صادر گردید.

وی قطع 4 انگشت بابت دو فقره سرقت حدی را نیز از دیگر موارد محکومیت این متهم بر شمرد و بیان داشت : در مجموع 297 ضربه شلاق بابت چند مورد سرقت و همچنین مشارکت در جنایت بر میت و همچنین پرداخت دیه از دیگر محکومیت های این متهم است .

شهیدی فر یادآور شد : حکم صادره قابل اعتراض بوده و پس از تأیید دیوانعالی کشور حکم قصاص در مالاءعام اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است در دادگاه کیفری 2 یزد با ریاست علی محمد شهیدی فر و با حضور سید محمد سرمه چشم به عنوان مستشار به عنوان دادگاه صالحه به دیگر جرائم و سوابق شرارت بار این دو برادر که در استان های دیگر مرتکب شده بودند و توانسته بودند و از چنگال قانون Law فرار Escape کنند، نیز رسیدگی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟