به گزارش رکنا، چندی پیش ماموران پلیس Police آبادان در جریان سرقت Stealing های کیف قاپی و گوشی قاپی قرار گرفتند و با افزایش این دزدی theft ها تیمی از ماموران یگان امداد به دستور سرهنگ سیدمحسن تقی زاده رییس پلیس آبادان وارد عمل شدند.

ماموران در گام نخست به سراغ دوربین های مداربسته در محل های سرقت رفتند و بررسی فیلم های زمان سرقت موفق به شناسایی سارق حرفه ای به نام علی شدند.

تیم پلیسی در ادامه پی بردند که علی از چندی پیش تحت تعقیب ماموران کلانتری شهر آبادان قرار دارد.

بدین ترتیب تجسس های فنی و پلیسی کلید زده شد و ماموران با ردیابی های میدانی موفق به شناسایی مخفیگاه این سارق حرفه ای در منطقه سده آبادان شدند.

همین کافی بود تا ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم ساعت 2 ظهر سه شنبه 28 دی ماه برای دستگیری علی وارد شوند اما سارق حرفه ای وقتی خود را در برابر ماموران دید تصمیم به فرار Escape با پای پیاده گرفت.

در این مرحله تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد که پس از دقایقی سارق حرفه ای برای فرار از دست ماموران تصمیم عجیبی گرفت.

علی با بیرون کشیدن چاقو از زیر لباسش برای رهایی از دست ماموران به سمت آنها حمله کرد که یکی از ماموران در اقدامی هوشیارانه با گرفتن چاقو از دست متهم موفق به دستگیری علی شد.

علی پس از دستگیری در بازجویی ها به 17 سرقت گوشی موبایل و کیف با همدستی یکی از دوستانش به نام جمال اعتراف کرد.

علی گفت: همراه جمال سوار بر موتور به جلوی مراکز خرید و تجاری می رفتیم و پس از پرسه زنی وشناسایی طعمه هایمان به سمت آنها می رفتیم و ابتدا با ضربه مشت به صورت طعمه هایمان آن را شوکه می کردیم و سپس دست به سرقت کیف یا گوشی موبایلشان می زدیم.

وی افزود: بیشتر طعمه هایمان زن ها بودند و در بعضی از سرقت هایمان به بهانه پرسیدن آدرس به طعمه مان نزدیک می شدیم و در یک چشم بهم زدن اقدام به گردنبند قاپی می کردیم.

سارق حرفه ای ادامه داد: سالهاست که پدرم به خاطر بیماری قادر به کار کردن نیست و من برای تامین هزینه های زندگی مان مجبور شدم از خدمت سربازی فرار کنم و وارد دنیای دزدی شدم تا بتوانم با پول های سرقتی به خانواده ام کمک کنم.

بنا به این گزارش، علی برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی آبادان قرار گرفت و تجسس ها برای دستگیری همدست فراری این متهم ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی رنجکش

 

کدخبر: 238940 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟