دو هفته پیش مدیر یک شرکت خصوصی خودرویش را مقابل مغازه‌ای در یکی از محله‌های تهران پارک کرد و وارد آنجا شد. او بعد از دقایقی وقتی بازگشت، دید شیشه خودرویش شکسته و کیفش سرقت Stealing شده است. با پلیس Police تماس گرفت و ماموران را در جریان این سرقت قرار داد. پیش از حضور ماموران در محل سرقت، پیامک‌هایی از بانک‌ها به گوشی تلفن همراهش ارسال می‌شد که نشان می‌داد، سارق یا سارقان در حال برداشت پول از حساب بانکی او هستند. با بررسی حساب شاکی مشخص شد 20 میلیون تومان از حسابش سرقت شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای یافت‌آباد تهران، با دستور بازپرس رضوان‌فر، تحقیقات برای دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد. جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد با کارت‌های بانکی مسروقه، از یک طلافروشی در شهرک ولیعصر خرید شده است. ماموران چند روز پیش با حضوردر این طلافروشی و تحقیق از صاحب آنجا متوجه شدند دو زن جوان از مغازه‌اش 20 میلیون تومان سکه طلا خریده‌اند.

ماموران با اطلاعات به دست آمده و بازبینی دوربین مداربسته، توانستند تصویری از دو زن مشتری را به دست بیاورند. آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که یکی از آنها حوالی طلافروشی شناسایی و بازداشت شد.

زن جوان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به افسر تحقیق گفت: روز حادثه Incident دوستم که چند ماهی بود نامزد کرده بود، از من خواست با هم به طلافروشی برویم و برای شوهرش سکه بخریم. از ماجرای دزدی theft بودن کارت بانکی خبر نداشتم و نمی‌دانستم همراهی با او، مرا این چنین دچار مشکل می‌کند.

همزمان با گفته‌های این زن جوان، دوست او نیز تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد.

زن جوان با انتقال به دادسرا به قاضی Judge رضوان‌فر گفت: سال‌ها پیش با پسر جوانی به نام سینا همسایه بودیم. ما به محله دیگری رفتیم و دیگر از او خبری نداشتم. یک روز اتفاقی همدیگر را دیدیم و ارتباطمان دوباره شکل گرفت. او از من خواستگاری کرد و خانواده‌ام هم به خاطر علاقه‌ای که به او داشتم، موافقت کردند. او می‌گفت در یک شرکت کار می‌کند و وضع مالی‌اش خوب است. مدتی بعد هم نامزد کردیم.

وی افزود: قرار بود چند وقت دیگر با هم عقد کنیم. یک روز نامزدم یک کارت بانکی به من داد و مدعی شد این کارت متعلق به دخترخاله بیمارش است و نمی‌تواند برای خرید سکه به طلافروشی برود. بنابراین آن را به من داد و خواست از طلافروشی برایش 20 میلیون تومان سکه بخرم.

زن جوان ادامه داد: بی‌آن که به گفته‌هایش شک کنم، کارت بانکی را تحویل گرفتم و همراه دوستم به طلافروشی رفتیم. بعد هم سکه‌هایی را که خریده بودم، به نامزدم دادم. چند روز بعد با من تماس گرفت و مدعی شد برای ماموریت کاری باید به شهری برود و چند وقتی نمی‌تواند به دیدنم بیاید. زمانی که بازداشت شدم، پی بردم کارت بانکی سرقتی بوده و نامزدم یک دزد The Thief سابقه‌دار است که فریبم داده است. من بازیچه عشق دروغین یک دزد شده بودم و همه گفته‌های او دروغ بوده است.

برای این زن و دوستش از سوی بازپرس پرونده قرار قانونی صادر شد. تحقیقات برای دستگیری مرد سارق ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

 

کدخبر: 239045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟