مرد بی نوا قربانی زیاده خواهی خواستگار سابق زنش شد / شلیک هیتلری در برابر بیمارستان عرفان تهران+عکس لحظه شیلک مرگبار  و قاتل
به گزارش رکنا،  ساعت 21:30 بیست و دوم آذر ماه سال جاری یک تیراندازی منجر به جنایت در منطقه سعادت آباد - مقابل بیمارستان عرفان، به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد.
با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که فردی 36 ساله بنام آروین بر اثر اصابت گلوله از ناحیه پشت سر به قتل Murder رسیده است .
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل جنایت اطلاع پیدا کردند که جنایت دقیقا در مقابل دوربین های مداربسته بیمارستان بوقوع پیوسته است، بلافاصله تصاویر ضبط شده ی دوربین های مداربسته بیمارستان موردبررسی قرار گرفت و صحنه ی نحوه وقوع جنایت از چندین زاویه، در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول به دلیل پنچر شدن لاستیک خودرو شخصی اش به روشنایی مقابل در ورودی بیمارستان مراجعه، در حین تعویض لاستیک خودرو شخصی با صورت پوشیده به او نزدیک و با خارج کردن اسلحه کمری از داخل یک پاکت [ظاهرا] تبلیغاتی ، از ناحیه پشت سر مورد اصابت دو گلوله قرار گرفته و قاتل The Murderer پس از ارتکاب جنایت ، به سرعت از محل خارج و با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ و به همراه همدستش ( راننده پراید ) از محل متواری شده است .
اداره دهم - صحنه توقف مقتول تا وقوع جنایت (2)
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ، همزمان با بررسی دقیق تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته به تحقیق از خانواده مقتول پرداخته و اطلاع پیدا کردند که مقتول ، متأهل ، پدر دو دختر 10 ساله و 18 ماهه ، مترجم زبان انگلیسی بوده و محل کارش نیز در محدوده دانشگاه تهران قرار داشته است.
تحقیقات پلیسی حکایت از آن داشت که مقتول دارای حسن شهرت در میان اعضای خانواده، دوستان ، همکاران و همسایگانش بوده و هیچگونه سابقه درگیری و اختلاف شخصی و یا مالی با کسی نداشته است. همچنین در ادامه ی تحقیقات مشخص شد که مقتول دارای سابقه فعالیت ورزشی در رشته والیبال بوده و شب وقوع جنایت نیز قصد داشته تا به یک سالن ورزشی در شهرک امید در شرق تهران برود و دقیقا به همین دلیل از محل سکونتش در منطقه سعادت آباد خارج شده که در حین رفتن به سمت سالن ورزش ، به قتل رسیده است .
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه ی تحقیقات و با بررسی دقیق تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی دقیق خودرو پراید مورد استفاده در شب جنایت شدند.
با شناسایی دقیق پراید، مالک آن بنام "احسان" ( 38 ساله ) شناسایی ، کارآگاهان با مراجعه به محل کار احسان در یک چاپخانه واقع در منطقه ی هفت تیر ، او را 5 عصر 29 دی ماه دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .
"احسان" در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع و یا معاونت در ارتکاب جنایت شد اما در ادامه تحقیقات با اعتراف صریح به حضور در محل جنایت ، یکی از دوستانش بنام "پوریا" را به عنوان عامل اصلی جنایت معرفی کرد .
"احسان" در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: " حدود سه سال پیش بود که با پوریا دوست شدم. اخیرا پوریا مدعی شده بود که زن و مردی وارد زندگی پدرش شدند و باعث بروز مشکلات زیادی برای خانواده اش شدند و دائما می گفت که باید حال آنها را بگیرد. چند روز پیش از جنایت ، با ماشین پوریا به سعادت رفتیم و مدتی را در خیابان چرخیدیم. چند روز بعد ( شب جنایت ) ، پوریا مجددا به بهانه ی زاغ زدن و آمار گرفتن و نهایتا رفتن به استخر ، به در خانه ما آمد و این بار ماشینش را پارک کرد و دو نفری با ماشین من به سعادت آباد رفتیم. داخل سعاد آباد ، مرتبه اول که پوریا از ماشین پیاده شد، من در خیابان ایستادم و پوریا داخل یک کوچه رفت. گویا ماشین فرد مورد نظر روبروی یک مغازه ایستاده بود (برابر شواهد ، پوریا در مرتبه اول اقدام به پنچر کردن لاستیک خودرو مقتول کرده است) . زمانیکه پوریا سوار ماشین شد، با راهنمایی پوریا به دنبال یک ماشین حرکت کردیم تا اینکه ماشین برای بار دوم و این بار در مقابل بیمارستان عرفان توقف کرد و من با راهنمایی پوریا چند متر جلوتر توقف کردم . راننده خودرو مورد نظر پس از توقف ، صندوق عقب خودرو را باز کرد و مشغول تعویض لاستیک بود که پوریا از ماشین پیاده شد، پوریا به سمت او رفت؛ ناگهان صدای دو گلوله آمد. من با وحشت فراوان حرکت کردم و پوریا را کمی بالاتر از محل توقف ماشین مقتول سوار کردم و محل را ترک کردیم. بی هدف و با راهنمایی پوریا رانندگی می کردم. کنار اتوبان شیخ فضل الله ایستادم ؛ پوریا پیاده شد و بعد از مدتی برگشت و این بار اسلحه همراهش نبود".
با اعترافات صریح احسان مبنی بر معرفی عامل اصلی جنایت ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل کار پوریا ( 39 ساله ) در یک مغازه فست فودی ( پوریا مالک مغازه است) واقع در منطقه هفت تیر ، او را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .
پوریا پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد، اما در تحقیقات پلیسی مشخص شد که او پیش از ازدواج مقتول ، در آن زمان خواستگار همسرِ مقتول بوده و بر این موضوع اصرار فراوان داشته است. برابر تحقیقاتِ کارآگاهان ، پوریا نیز در آن زمان با شخص دیگری ازدواج می کند اما در فاصله کوتاهی ، متارکه کرده و این بار با وجود گذشت چندین سال و به انگیزه انتقام گیری ، طراحی ارتکاب جنایت و مرگ مقتول را ریخته است.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به این مطلب که تحقیقات از متهم اصلی پرونده در مراحل اولیه قرار دارد ، گفت : "برابر دلایل و قرائن پلیسی ، حضور متهم اصلی پرونده در شب حادثه Incident و ارتکاب جنایت قطعی گردیده است. همچنین برابر دیگر دلایل و مستندات از جمله اعتراف متهم ردیف دوم پرونده مبنی بر ارتکاب جنایت توسط پوریا ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس  پرونده برای هر دو متهم پرونده صادر شد و تحقیقات تکمیلی جهت روشن شدن دیگر زوایای پرونده در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است".برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 239210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟