رئیس پلیس آگاهی استان همدان از کشف کلاهبرداری با استفاده از ایران چک های جعلی و دستگیری دو نفر در این رابطه خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ رضا زارعی در تشریح این خبر گفت: در پی وصول چند فقره پرونده طی سه ماه گذشته مبنی بر اینکه فردی ناشناس با پرداخت چک پول های تقلبی اقدام به خرید گوشی های کارکرده افراد از طریق سایت دیوار می کند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کاراگاهان پلیس Police آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های پلیسی، کاراگاهان دریافتند در هنگام فروش چند فقره از گوشی ها، فردی در محل معامله حاضر و پس از پرداخت چک پول های جعلی و دریافت گوشی، بلافاصله با یک دستگاه خودروی سمند از محل دور شده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در ادامه تحقیقات کامل از شکات، چهره نگاری متهم و همچنین با استعلام مشخصات خودرو یاد شده در نهایت صاحب خودرو شناسایی و با هماهنگی  قضایی دستگیر شد.

فرد دستگیر شده در بازجویی های صورت گرفته اعلام داشت: راننده خودرو هست و چندین بار جوانی را جهت خرید گوشی تلفن همراه به نقاط مختلفی برده است که مشخصات ارائه شده توسط راننده با تصاویر چهره نگاری مطابقت داشت.

زارعی اظهار داشت: با همکاری راننده خودرو در نهایت فرد مورد نظر به همراه همدستش طی یک عملیات غافگیرانه دستگیر و در بازرسی از آنان نیز تعداد20 قطعه چک پول جعلی پانصد هزار ریالی کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان در پایان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی روانه مراجع قضایی شدند و تحقیقات پلیس در خصوص تهیه چک پول های تقلبی همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 239690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟