به گزارش رکنا، سرهنگ محمد رستمی اظهار کرد: در پی وقوع چندین مورد تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت در سطح شهرستان کرمانشاه، مراتب در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده، مشخص شد عامل تیراندازی در تاریخ های 29 تیرماه، هفتم و پانزدهم مرداد در خیابان جم خانه، در مورخ 24 مرداد در آریا شهر و در 31 مرداد نیز در خیابان جلیلی اقدام به تیراندازی با سلاح جنگی کلاشینکف و اخلال در نظم عمومی کرده بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: این مجرم سابقه دار در شهریور ماه سال جاری نیز با انتشار فیلمی در فضای مجازی با محتوای ایجاد رعب و وحشت از طریق تیراندازی در بین مردم و سپس در دومین روز دی ماه امسال در تپه فتح علی خان باز هم اقدام به تیراندازی و اخلال در نظم و پس از آن نیز مجدداً با انتشار فیلمی دیگر در فضای مجازی برای اراذل و اوباش کرمانشاه اقدام به قدرت نمایی کرده بود.

رستمی با اشاره به اینکه متهم با انتشار این فیلم ها باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد حس ناامنی در سطح استان شده بود، تصریح کرد: متواری شدن متهم و جابجایی در مخفیگاه های متعدد در استان های تهران و خوزستان و شهرستان های کرج، ملارد، شهریار، شهر قدس و دزفول دستگیری وی را دشوار ساخته بود.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در این راستا اکیپی ویژه از مأموران اداره پلیس امنیت عمومی استان جهت دستگیری وارد عمل شد و پس از شناسایی آخرین مخفیگاه وی در شهرستان دزفول، جهت دستگیری وی اقدام کردند اما پیش از رسیدن پلیس، متواری شده بود که در نهایت با تعقیب و مراقبت های بیشتر، متهم در حالی که با یک دستگاه خودروی سواری به سمت کرمانشاه در حرکت بود، طی عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

رستمی گفت: مجرم شرور در بازجویی های اولیه به تمامی تیراندازی های مذکور در سطح استان اعتراف و اعلام کرد سلاحی که با آن اقدام به تیراندازی کرده در اختیار دوستش قرار دارد، لذا با اقدامات پلیسی و اطلاعاتی دیگر متهم، همراه با یک دستگاه خودروی زانتیا پس از تعقیب و گریز به خیابان سیلو کشانده شده و در یک اقدام عملیاتی وی نیز دستگیر شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اظهار داشت: در بازرسی اولیه از خودروی متهم یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف به همراه چهار تیغه خشاب و 134 تیر جنگی مربوطه و نیز یک دستگاه آژیر گردان و یک عدد کلاه نظامی کشف شد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برخورد با مجرمان و متخلفان را وظیفه ذاتی خود می داند اما تحت هر شرایط در چارچوب قوانین و مقررات عمل خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 239691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟