بیمه ایران اعلام کرد: به 69 واحد پلاسکو خسارت پرداخت شد

محمدرضایی، مدیرعامل بیمه آتش سوزی بیمه ایران‌ در خصوص آخرین وضعیت خسارت‌های پرداختی به ساختمان پلاسکو اظهار داشت: از ۱۲۵ واحدی که تحت پوشش بیمه ایران قرار دارد تاکنون به ۶۹ واحد خسارت پرداخت شده و بقیه واحدها به دلیل آنکه در ضلع شمالی ساختمان پلاسکو قرار داشتند سالم بوده و آسیبی ندیده‌اند که باید کارشناسی شوند.
وی افزود: کسبه ۵۶ واحدی که خسارت چندانی‌ندیده‌اند نگران دیر شدن برآورد خسارت‌ها از سوی بیمه ایران هستند البته ما در اولین فرصت برای دریافت مجوز کارشناسی، نسبت به پرداخت خسارت سایر واحدها نیز اقدام خواهیم کرد.
رضایی تصریح کرد: تاکنون ۱۳ میلیارد تومان به واحدهای تحت پوشش بیمه ایران پرداخت شده و تنها یک مورد که خسارت سنگین‌تری نسبت به سایر واحدها داشته هنوز پرداخت نشده است که برای آن هم در انتظار تصویب هیات مدیره هستیم.
وی در مورد تاخیر در برآورد خسارت سایر واحدها افزود: هر چند ما به شهرداری منطقه ۱۲ نامه نوشته‌ایم اما هنوز ساختمان پلاسکو در قرنطینه قرار دارد و اجازه بازدید به ما نمی‌دهند.
رضاییتصریح کرد: به نظر ما واحدهای ضلع شمالی ساختمان پلاسکو خسارت چندانی ندیده‌اند اما در صورتی که کسبه اعتراضی دارند باید از اتحادیه برای بیمه ایران تاییدیه بیاورند.
ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان یکباره به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان و شهروندان زیر آوار ماندند.
به دنبال این فاجعه هیات دولت با تجلیل از بزرگ مردان ایثار و فداکاری که در حادثه Incident آتش سوزی مجتمع تجاری تولیدی پلاسکو جان باختند، روز شنبه دوم بهمن را عزای عمومی اعلام کرد.
نیروهای امداد و نجات با پایان عملیات آواربرداری از ساختمان تخریب شده پلاسکو، پیکر 15 آتش نشان شهید و 4 شهروند(کسبه و یا مالک واحدهای تجاری) را از زیرخرابه های این ساختمان خارج کردند. با احتساب شهادت یک نفر از آتش نشان مجروح دربیمارستان، در این حادثه 16 آتش نشان به شهادت رسیدند و چهار شهروند نیز در زیر آوارها جان باختند.
مجتمع تجاری پلاسکو به عنوان یکی از مراکز اصلی و قدیمی شهر تهران در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن، یک هزار و ٢٠٠ واحد تجاری داشته که براساس آمارها 560 واحد آن فعال بوده است.
براساس اعلام مقامات رسمی، میزان خسارت ناشی از حادثه ساختمان پلاسکو 15 هزار میلیارد ریال برآورد شده است همچنین سه هزار کارگر در این مجتمع تجاری شاغل بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 241614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟