عاملان قتل Murder معلم‌ها برایشان فرقی ندارد که سناریوی جنایت Crime را در کجا اجرا کنند، گاهی در کلاس درس و مقابل تخته سیاه و گاهی با شلیک گلوله و در منطقه‌ای خلوت. این هفته گزارشی از جنایت‌هایی را می‌خوانید که معلمان قربانیان آن بوده‌اند.

قتل به خاطر تاخیر

یکی از خبرسازترین پرونده‌ها در رابطه با قتل معلمان مربوط می‌شود به قتل معلم بروجردی که سرکلاس توسط یکی از دانش آموزانش به قتل رسید. پسر 15 ساله که از صحنه جنایت متواری شده بود پس از 37 روز زندگی مخفیانه در کانون اصلاح و تربیت تهران شناسایی و دستگیر شد. ماجرا از این قرار بود که معلم بروجردی در حال تدریس درس فیزیک بود که یکی از شاگردانش با چند دقیقه تاخیر وارد کلاس شد و بدون این‌که حرفی بزند یا از معلم اجازه بگیرد به سمت نیمکت حرکت کرد . در این لحظه معلم از وی خواست به دلیل دیر آمدن و غیبت‌های مکرر از دفتر مدرسه نامه بیاورد که پسر نوجوان به سمتش حمله‌ور شد و با چاقو ضرباتی به گردن و سینه این معلم وارد کرده و سپس گریخت. پیکر نیمه جان معلم به سرعت به بیمارستان انتقال یافت، اما با وجود تلاش پزشکان به دلیل شدت جراحات، این معلم جان خود را از دست داد.

با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به سرعت در اختیار تیمی از ماموران پلیس Police آگاهی قرار گرفت و عملیات گسترده‌ای برای دستگیری قاتل The Murderer فراری آغاز شد. در حالی که تحقیقات پلیس برای دستگیری این متهم ادامه داشت پدر او در بازجویی‌ها ادعا کرد که فرزندش دچار مشکلات روحی و روانی است و به همین دلیل به سمت معلم خود حمله کرده است.در ادامه اطلاعاتی به کارآگاهان جنایی رسید که نشان می‌داد نوجوانی به علت درگیری در کانون اصلاح و تربیت تهران بازداشت شده و دوره محکومیتش را سپری می‌کند. با کشف این سرنخ ماموران به همراه پدر این نوجوان برای کشف هویت واقعی او راهی کانون اصلاح و تربیت شده و در نهایت موفق به دستگیری این متهم فراری شدند.

قتل معلم فیزیک در شیراز

این‌بار معلمی قربانی جنایت توسط چند کارگر افغان شد. این جنایت در شیراز رخ داد و زمانی که معلم فیزیک به خانه در حال ساختش رفته بود، از سوی چند تبعه افغان که به‌عنوان کارگر در این ساختمان مشغول کار بودند مورد حمله قرار گرفت وبه قتل رسید و جسدش در چاه انداخته شد. در حالی که چند روز از این معلم خبری نبود و جست وجو‌ها برای یافتن وی بی‌نتیجه مانده بود، پلیس با چند سگ به اطراف محل‌های تردد و خانه او رفتند و جسد او را در چاه این ساختمان پیدا کردند.با کشف جسد مشخص شد که کارگران افغانی ساختمان او را به قتل رسانده و پس از انداختن جنازه در چاه روی آن علف و سیمان انداخته‌اند تا کسی نتواند جنازه را پیدا کند.آن ها همچنین با سرقت Stealing عابربانک مقتول پول‌های حساب او را نیز به سرقت برده بودند.

قتل به خاطر سرقت

اما معلم بروجردی تنها معلمی نبود که به قتل رسید. شاید یکی دیگر از دردناک‌ترین قتل‌ها که قربانی آن معلم بود مربوط می‌شود به قتل معلم بازنشسته که قربانی نقشه سرقت پسر 19 ساله شد. عامل این قتل زمانی که برای دزدی theft وارد خانه مقتول شد، هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که پایان این دزدی جنایتی را به همراه داشته باشد. رسیدگی به این پرونده با تماس فردی با پلیس آغاز شد. مرد جوانی که مدعی بود چند لحظه قبل سر و صدایی از داخل کوچه شنیده و وقتی از پنجره به بیرون نگاه کرده پسر جوانی را دیده که از درخت بالا رفته و دوستش نیز پایین ایستاده است و چند دقیقه بعد ناگهان صدای شکستن شیشه‌های خانه زن همسایه را شنیده است. مرد جوان با این تصور که اتفاقی در خانه همسایه افتاده موضوع را به پلیس گزارش کرده بود. با این تماس بلافاصله ماموران راهی محل حادثه Incident شده و پس از ورود به آنجا با جسد غرق در خون معلم بازنشسته روبه‌رو شدند که در سالن پذیرایی افتاده بود. ماموران همچنین با مشاهده شیشه‌های شکسته متوجه شدند که عاملان جنایت از بالکن وارد خانه شده‌اند، با فرضیه دست داشتن دو پسر جوان در این جنایت قوت گرفت. تلاش برای دستگیری این دو جوان به عنوان عاملان جنایت آغاز شد و ماموران در ادامه تحقیقات خود ردی از متهم اصلی در یکی از شهر‌های شمالی به دست آوردند و در نهایت موفق به دستگیری متهم که در یک خانه ویلایی پنهان شده بود، شدند. متهم در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و به قتل معلم زن بازنشسته اعتراف کرد. وی در ادامه گفت می‌دانستم که زن همسایه دارای مقدار زیادی طلا و جواهر است، به همین دلیل نقشه سرقت را طراحی کردم، اما شب حادثه با کنار رفتن نقابم مجبور به قتل زن همسایه شدم.

قتل توسط شوهر

گاهی اوقات نیز این جنایت‌ها خانوادگی است و نقشه‌ای که برای قتل خانم یا آقای معلم کشیده می‌شود از پیش تعیین شده است. مدتی بود که ناپدید شدن معلم یکی از مدارس دزفول شایعات زیادی را به وجود آورده بود. از طرفی شوهر خانم معلم مدعی بود که همسرش بعد از تعطیلی مدرسه همیشه به خانه برمی‌گشته، اما در روز حادثه با وجود گذشت زمان زیادی از تعطیلی مدرسه خبری از بازگشت زنش نشده است. در جست‌وجو‌ها خبری از معلم گمشده به دست نیامد تا این‌که جسد وی در یکی از کانال‌های آب کشاورزی پیدا شد و با بیرون کشیده شدن ماشین او از داخل کانال آب فرضیه سانحه رانندگی در برابر تیم تحقیق شکل گرفت.در ادامه تحقیقات کارآگاهان پی بردند که احتمال عمدی بودن این حادثه وجود دارد و ممکن است پای شخص دیگری در میان باشد. به همین دلیل تیم جنایی بررسی‌های گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کرد. ماموران که به شوهر مقتول مظنون شده بودند او را به اداره آگاهی احضار کردند و به بازجویی از وی پرداختند. در ادامه این مرد به قتل زن خود اعتراف کرد و گفت از مدت‌ها قبل با همسرم مشکل داشتم و بین ما اختلافات شدیدی وجود داشت. روز حادثه هر دو سوار ماشین بودیم و من رانندگی می‌کردم که دوباره بحث ما بالا گرفت و دعوا شروع شد در یک لحظه تصمیم به قتل او گرفتم. ما در حال عبور از کنار کانال آب کشاورزی بودیم و با خودم گفتم اگر ماشین را به داخل کانال پرت کنم هیچ‌کس به عمدی بودن ماجرا پی نخواهد برد. بلافاصله دست به کار شدم و در حالی که همسرم جیغ می‌کشید ماشین را به داخل کانال آب هدایت کردم و پس از باز کردن در خود را نجات دادم، اما همسرم در داخل کانال غرق شد.

معلم سیستانی

شاید یکی از تلخ‌ترین قتل‌ها مربوط می‌شود به قتل معلم سیستانی و از آن جهت این قتل عنوان تلخ‌ترین را به خود گرفت که مقتول مقابل چشم سه فرزندش مورد حمله مسلحانه قرار گرفت. این معلم صبح زود و هنگام رفتن به مدرسه همراه سه فرزند خود داخل ماشین بود. بعد از توقف خودرو از سوی فردی ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید. در حالی که برای سه فرزند وی اتفاقی نیفتاد و همگی در این سوءقصد سالم ماندند. در ادامه مسئو‌لان اظهار داشتند که این حادثه یک سوءقصد بوده و هنوز نمی‌توان به صراحت اعلام کرد که این معلم توسط چه کسی یا کسانی کشته شده است. همچنین اقوام نزدیک این معلم عنوان می‌کنند که در پس این ماجرا و حادثه کشته شدن این معلم اختلافات طایفه‌ای وجود دارد، ولی هنوز در رابطه با این قتل و جزئیات آن نمی‌توان نظر کلی داد و به تحقیقات بیشتری نیاز است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

واکنش استاد در مواجه با برگه امتحانی شاگرد آتش نشان شهید در پلاسکو+ عکس

 

 

 

کدخبر: 242063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟