ورود دختربچه ایرانی به نیویورک برای انجام عمل چشم+ تصاویر

"آلما کشکولی"، دختربچه 12 ساله ایرانی، به دلیل مشکلات حاد قرنیه چشم برای انجام عمل فوری راهی آمریکا شد و به موجب لغو فرمان ضد مهاجرتی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، از سوی دادگاه توانست بدون هیچ مشکل و محدودیتی وارد نیویورک شود.

مادر "آلما" بانویی ایرانی و دانشجوی دوره ارشد رشته حقوق در دانشگاه نیویورک است. مادر این کودک ویزای تحصیل در اختیار دارد و پیش از این نیز آلما در بیمارستان سان دیگو تحت عمل جراحی چشم قرار گرفته بود.

پزشکان به مادر ایرانی توصیه کرده بودند عمل دوم هرچه سریع‌تر بر روی چشمان دختربچه انجام شود تا به نتیجه مورد نظر دست یابند. پرواز "آلما" برای 13 ژانویه، دقیقا 2 روز پس از صدور فرمان ضد مهاجرتی ترامپ، برنامه‌ریزی شده بود؛ اما مجبور به تغییر برنامه شد. زمانیکه دادگاه حکم موقت ترامپ Trump را باطل اعلام کرد، مادر ایرانی بار دیگر برنامه سفر فرزندش را به نیویورک تدارک دید. این بار علاوه بر مادر، تعدادی از عکاسان و خبرنگاران آمریکایی نیز در فرودگاه حاضر شدند تا شاهد ورود دختربچه بیمار به خاک آمریکا باشند.

آلما مبتلا به اختلال مادرزادی "گلیکوزیلاسیون" است که به دلیل سرعت پیشروی بیماری ممکن است دید خود را به طور کامل از دست بدهد.

دونالد ترامپ طی فرمانی ورود شهروندان 7 کشور اسلامی شامل ایران، سوریه، عراق، یمن، لیبی، سودان و سومالی را برای 90 روز به آمریکا ممنوع کرد. این فرمان کمی بعد از سوی قاضی Judge فدرال واشنگتن لغو شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

5813396_655

5813397_359

5813398_598

 

 

کدخبر: 243416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟