41 درصد کودکان زیر 10 سال ایرانی به فضای مجازی دسترسی دارند/ مواظب بچه ها باشیم

مجری برنامه محله گل و بلبل با اعلام این خبر گفت: نتیجه این نظر سنجی نشان میدهد که 17.8 درصد از کودکان زیر 5 سال و 23 درصد کودکان زیر 10 سال دارای گوشی تلفن همراه و تبلت هستند.

داریوش فرضیایی افزود: برنامه محله گل و بلبل بر اساس امار صداوسیما پرمخاطب ترین برنامه کودک و نوجوان است و ما در این برنامه با انتخاب اسپانسر خوب و تغذیه محتوای مناسب از طرف آنها، اموزش صحیح برای حضور و استفاده از فضای مجازی را در دستور کار قرار داده ایم.

فرضیایی توجه ویژه به بحث های محتوایی و فرهنگی را یکی از نقاط قوت این برنامه دانست و تاکید کرد: سناریوی جذاب و امروزی و نمایش این محتواها از زبان پورنگ و دیگر کاراکترهای دوست داشتنی برای بچه ها با موفقیت روبرو بوده است.

وی ضمن تقدیر از مسئولان شبکه دو سیما به خاطر نگاه ویژه به موضوع آموزش و فرهنگ سازی از سنین کودکی ،افزود: هنوز هم جای خالی برنامه های ویژه در خصوص فضای مجازی ویژه کودک و نوجوان احساس می شود و فعالیت در این حوزه نیازمند حضور بخش خصوصی است.

مجری برنامه محله گل و بلبل آمار کودکان بالای 12 سال که از گوشی و تلفن همراه بهره مند هستند را 59 درصد اعلام کرد و تصریح کرد: خانواده درسا آموزش کودکان را یکی از رسالت های اجتماعی خود قرار داده است.

به گفته وی تا زمانی که فعالان اقتصادی دغدغه آموزش و فرهنگ سازی نداشته باشند نمیتوان انتظار اصلاح بسیاری از ناهنجاری های جاری در جامعه را داشت و مسلما هر آموزشی باید از سنین کودکی در کودکان نهادینه شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟